علی اصحابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شهر نیر استان اردبیل افزود: روستاییان به عنوان حافظان امنیت اقتصادی و غذایی جامعه نیاز به توانمندسازی از طریق ایجاد صندوق های خرد زنان و صندوق‌ های همیار روستا دارند و این برنامه ها تا حد زیادی اجرایی شده است.
وی راه ‌اندازی بیش از هزار صندوق خرد روستایی در کشور را همسو با سیاست ‌های توانمندسازی روستاییان دانست و گفت: پول‌ پاشی و توزیع پول ایجاد اشتغال نمی‌ کند بلکه باید پشت هر تسهیلاتی که از سوی متقاضی دریافت می‌ شود فکر تولید شغل و ایجاد اشتغال باشد تا بتوانیم در راستای پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید هدفمند حرکت کنیم.
وی اظهار داشت: از 22 میلیون نفر جمعیت ساکن در روستاها 800 هزار متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کردند که با همت نمایندگان پس از چکش‌ کاری‌ های انجام شده در مجلس ، آماده پرداخت این تسهیلات به اقشار کمتر برخوردار روستایی شدیم.
اصحابی از پرداخت 1.5 میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و بیان کرد: 48 هزار طرح در نوبت اول پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با تایید 21 هزار طرح مصوب ، هزار و 50 میلیارد تومان پرداخت شد.
او پیش ‌بینی کرد با پرداخت کامل این تسهیلات 53 هزار فرصت شغلی جدید در روستاهای کشور ایجاد شود.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 950 طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید با ایجاد اشتغال 16 هزار نفر با اعتبار بیش از 10 هزار میلیارد ریال افتتاح شده که با این برنامه ‌های توسعه‌ ای ، اقتصاد روستاها متحول خواهد شد.
او همچنین با اشاره به اینکه 95 درصد تسهیلات اعطایی برای مشاغل منجر به تحقق اشتغال شده و هیچ انحرافی از این تسهیلات مشاهده نشده، اظهار داشت: با تقویت زنجیره تولید و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی باید از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کرد.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.