به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز دوشنبه در آیین بهره ‌برداری از پروژه ‌های صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیر افزود:
انگیزه اقتصادی لازم برای حضور گردشگران در این شهرستان فراهم شده ولی باید ساز و کارهای حضور این سرمایه‌ گذاران در سریع ‌ترین زمان ممکن مهیا شود.
او خروج شهرستان نیر از رکود فعلی را نیازمند تلاش جهادی همه مسئولان دانست و گفت: قابلیت های بالقوه فراوانی برای توسعه در این شهرستان وجود دارد و در حوزه ‌های متعدد کشاورزی با وجود اقلیم منحصربفرد منطقه و منابع فراوان آب باید زمینه مساعدی برای توسعه این بخش فراهم شود.
امامی به حوزه زراعت و دامپروری این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: تنوع گیاهی مناسب در منطقه و گیاهان دارویی ظرفیت ‌های خوبی را برای توسعه و تقویت مطالعات در بخش گیاهان دارویی فراهم کرده و از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی نیز برای راه ‌اندازی واحدهای فرآوری گیاهان دارویی دعوت شده است.
امامی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌ های اساسی توسعه این شهرستان توجه به مناطق روستایی است که ما با لحاظ کردن توسعه متوازن همه مناطق ، توسعه روستاها را هم در دستور کار قرار داده‌ ایم.
فرماندار نیر حاشیه ‌نشینی را یکی از علل اصلی بروز آسیب‌ های اجتماعی ذکر کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات به روستاییان در قالب تسهیلات کم بهره ورودی جدی داشته و خدمات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته است.
امامی وجود شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر را از قابلیت ‌های مهم توسعه این شهرستان اعلام و اظهار کرد: در این شهرک برای 17 واحد تولیدی آب مجوز صادر شده که چهار واحد در حال بهره‌ برداری بوده و هشت واحد نیز در سال 98 با تکمیل خط تولید نسبت به بهره‌ برداری اقدام می‌ کند.
وی بهره گیری از قابلیت‌ های کشاورزی ، توجه به توریسم سلامت با تکیه بر گردشگری بکر و سحرانگیز منطقه ، رونق اکوتوریسم ، گردشگری طبیعی و بوم‌ گردی و تقویت ورزش‌ های بومی و محلی و ورزش‌ های هوایی و توریسم را ضروری دانست.
فرماندار نیر همچنین از کلنگ ‌زنی اولین هتل 5 ستاره استان اردبیل همزمان با دهه فجر با حضور استاندار در این شهرستان خبر داد و گفت: توسعه مناطق گردشگری بولاغلار ، منطقه گردشگری سبلان و سقزچی را جزو برنامه‌ های اولویت‌ دار خود قرار داده ‌ایم و برای گسترش طرح بوم‌ گردی در قالب هتل آپارتمان در منطقه کورعباسلو نیز تلاش می‌ کنیم.
در این مراسم از 34 طرح صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیر با 28 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.