نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در توسعه شهری ضروری است تا با لحاظ قرار دادن معیارهای اسلامی و ملی وارد عمل شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در آئین تقدیم لایحه بودجه سال 98 شهرداری اردبیل و مناطق و سازمان‌های تابعه به شورای شهر اردبیل در محل فرهنگسرای تازه تاسیس آل‌عباء اظهار کرد: اقدامات شهرداری اردبیل در شرایط اقتصادی فعلی ارزشمند است اما باز هم در این حوزه جای کار زیادی وجود دارد که شهرداری باید با لحاظ قرار دادن اولویت‌ها و نیازهای اساسی مردم وارد کار شود.
وی با اشاره به اینکه رها کردن مدیریت شهری و غفلت از توسعه و عمران آن خسارات جبران‌ناپذیری را به شهر و ساکنان آن تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: در درازمدت این بی‌توجهی و قصور مسئولان شهر را به یک متروکه بزرگ تبدیل کرده و باورسوزی و اعتمادسوزی مردم را به همراه خواهد داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل حاشیه‌نشینی را یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی اعلام کرد و گفت: شهرداری اردبیل باید با الگوگیری از سایر استان‌ها نسبت به ساماندهی این سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام کرده و با یکپارچه کردن شهر زمینه را برای ساماندهی مناسب شهری فراهم آورد.
عاملی به مشکلات موجود در این مناطق و حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: ضروری است تا نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار شهرداری با ورود به این مساله از بروز آسیب‌های متعدد اجتماعی جلوگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرای کامل پروژه‌های عمرانی در سطح شهر بیان کرد: هر قر در اجرای طرح‌های عمرانی تعلل مشاهده شود به همان اندازه مردم از مسئولان ناامید شده و اعتماد خود را از دست می‌دهند که در این راستا نیز ضروری است تا شهرداری اردبیل پروژ‌ه‌ها را با طمانینه آغاز کرده و با اتمام یک طرح به سراغ پروژه بعدی برود.
عاملی پروژه پل قدس را یکی از بزرگترین و سنگین‌ترین پروژه‌ها در مرکز شهر اعلام کرد و گفت: روند فعلی کار در این پروژه مناسب است اما امیدواریم شهرداری با سرعت دادن به اجرای این پروژه در اسرع وقت آن را اتمام و تحویل مردم دهد تا کام مردم با اجرای چنین پروژه‌های عظیم شیرین شود.
امام جمعه اردبیل اهتمام شورای شهر اردبیل را در ساماندهی اماکن تفریحی، گردشگری و طبیعی و تاریخی را در کنار شهرداری اردبیل خوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: انتظاری که از شورای شهر اردبیل داریم این است که در ارتباط با واگذاری باغ شریعت بدون مشکل وارد عمل شده و با تبدیل این باغ به یک مکان فاخر یادگاری ارزشمندی را از دوران خدمت خود در شورای پنجم به جای بگذارند.
عاملی با اشاره به اینکه در توسعه و عمران شهری باید به مفاخر و معرفی چهره‌های فرهنگی شهر نیز دقت کافی صورت گیرد، بیان کرد: ایجاد موزه مفاخر اردبیل در باغ شریعت باید یکی از اولویت‌های کار شورا و شهردای باشد که با این امر در واقع می‌توانیم مفاخر خود را به همه کشور و حتی دنیا معرفی کنیم.
وی ساماندهی محدود بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را از کارهای ماندگار شهرداری اردبیل اعلام کرد و افزود: امیدواریم شهرداری اردبیل با اهتمام جدی در خرید منازل محوطه این بقعه نسبت به بازگشایی این محوطه اقدام کرده و شاهد ایجاد منطقه‌ای فاحر در منطقه عالی‌قاپو باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.