به گزارش ایرنا، دکتر قادر برجی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: با تامین پزشک متخصص و با حضور کارشناسان شرکت فروشنده دستگاه سونوگرافی درمانگاه تامین اجتماعی مشگین شهر نصب و همزمان با دهه مبارک فجر آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان خواهد شد.
وی با اشاره به برخی شائبه های اخیر در سطح جامعه اظهار داشت: این دستگاه سونوگرافی برای استفاده در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مشگین شهر خریداری شده و علت تعلل در بهره برداری از آن عدم وجود پزشک متخصص بود که این مشکل نیز حل شد.
او از راه اندازی سامانه PACS برای اولین بار در استان و در بیمارستانهای ملکی سبلان اردبیل و ارس پارس آباد در دهه فجرخبر داد و بیان کرد: با بهره برداری از این سامانه پزشکان و کادر درمانی می توانند گراف ها و عکس های رادیولوژی دیجیتالی را از طریق اینترنت با پزشکان متخصص و صاحب نظر در سراسر دنیا به اشترک گذاشته و دستورات درمانی مورد نیاز را از آنها دریافت کنند.
وی اضافه کرد: با تامین زیر ساخت های لازم و صرف هزینه 150 میلیارد ریال دستگاه mri بیمارستان سبلان اردبیل نیز اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال های اخیر در تامین و نوسازی تجهیزات در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان صورت گرفته است، ادامه داد: بهر ه برداری از بخش سنگ شکن بیمارستان سبلان اردبیل با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال در شهریور ماه سال جاری همزمان با هفته دولت از جمله آنهاست.
دکتر برجی کمبود تجهیزات پزشکی، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز، نداشتن زیرساخت‌های مناسب درمانی و کمبود اعتبارات را از جمله مشکلات حوزه درمان تامین اجتماعی در استان اردبیل عنوان کرد.
وی با بیان اینکه 26 سال از فعالیت مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان می گذرد، افزود: 26 سال قبل حدود 250 هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند که این رقم هم اکنون به 585 هزار نفر رسیده که بیش از 2 برابر شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت آن طور که باید زیر ساخت ها و تجهیزات مورد نیاز درمان در استان توسعه نیافته و تامین نشده تا پاسخگوی سیل عظیم مراجعه کنندگان و بیمه شدگان باشد.
او بیان کرد: این محدویت ها و کمبود ها باعث شده آن طور که باید خدمات مورد نیاز به بیمه شدگان و مراجعه کنندگان ارائه نشود و گاهی نیز علی رغم میل باطنی مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی برخی از مراجعه کنندگان ناراحت شوند.
وی اضافه کرد: برای حل این مشکل و ارائه خدمات بهتر و مطلوب به بیمه شدگان در سال های اخیر اقدامات خوبی در نقاط مختلف استان انجام شده که استخدام 47 نفر نیروی جدید، جذب پزشکان متخصص قلب، بیهوشی و زنان و زایمان، احداث درمانگاههای تخصصی و عمومی در 6 هزار متر مربع درمحوطه بیمارستان سبلان اردبیل، توسعه و استاندارد سازی بخش اورژانس وتفکیک بخش اداری این مرکزدرمانی و افزایش فضای درمانی بیمارستان، احداث پارکینگ مسقف، زیبا سازی ومحوطه سازی بیمارستان وتجهیز بخش لنژری (رختشویخانه) بیمارستان سبلان با آخرین دستگاههای پیشرفته با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال از جمله آنهاست.
وی ادامه داد: با هدف تمرکز زدایی، ارائه خدمات بهتر و مطلوب و راحتی و آسایش بیمه شدگان زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی در نمین تملک و خریداری شد و با اتمام فرایندهای اداری در آینده نه چندان دور عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
دکتربرجی از تلاش برای تامین زمین مورد نیاز برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان گرمی خبر داد و گفت: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان گرمی با هزار و 500 متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت 2 هزار متر و بر اساس شاخص های جمعیتی طراحی و ساخته خواهد شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: همچنین تلاش می شود در یکی از مناطق پر جمعیت شهر اردبیل درمانگاه شماره 2 تامین اجتماعی احداث شود.
وی بیان کرد: دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان سبلان اردبیل با اعتبار 15 میلیارد ریال خریداری شده و در مرحله ترخیص از گمرگ است و پیش بینی می شود در هفته تامین اجتماعی راه اندازی و به بهره برداری برسد.
وی ارتقای هتلینگ بیمارستان های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد را یکی دیگر از الویت های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ذکر کرد و اظهار داشت: در سال 95 برای استاندارد سازی فضای درمانی و ارتقای هتلینگ بیمارستان های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد در مجموع 18 میلیارد ریال اختصاص یافته بود که این رقم برای سال 98 به 110 میلیارد ریال افزایش یافته است.
او اضافه کرد: در سال 95 برای حوزه عمران و تهیه تجهیزات پزشکی هر کدام 15 میلیارد ریال اختصاص یافته بود که این رقم در سال 98 برای هر کدام به 50 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه داروی مورد نیاز حداقل سه ماه باید ذخیره سازی شود، ادامه داد: با اقدامات انجام شده داروی مورد نیاز یک سال مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تامین و ذخیره سازی شده و جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.
دکتر برجی گفت: در سال 95 برای خرید و تامین داروی مورد نیاز مراکز درمانی تامین اجتماعی استان 42 میلیارد ریال اختصاص یافته بود که این رقم برای سال 98 به 120 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد و ایجاد نسخه الکترونیکی به صورت پایلوت در استان اردبیل به اجرا درآمده و در این مدت اردبیل در بین استانهای کشور رتبه اول را در این پروژه و میزان ثبت نسخ الکترونیکی به خود اختصاص داده است.
وی از تماس روزانه بیش از 14 هزار نفر برای اخذ شماره ویزیت از بیمارستان سبلان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به زیر ساخت ها و امکانات موجود در نهایت هزار نفر را می توان در این مرکز درمانی ویزیت کرد.
وی اضافه کرد: در 9 ماهه امسال در استان اردبیل بیش از 840 هزار نفر به صورت سرپایی در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی ویزیت شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 5/5 درصد افزایش داشته است.
او ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 18 هزار و 202 بیمار در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان بستری شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15/5 درصد افزایش داشته است.
دکتر برجی گفت: در این مدت در این مراکز هشت هزار و 523 مورد عمل جراحی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 12/6 درصدی داشته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از کاهش 23 صدم درصدی میزان مرگ و میر در هر هزار نفر در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی این استان خبر داد.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال در مجموع چهار هزار و 52 زایمان در این مراکز انجام شده، افزود: از این تعداد هزار و 622 زایمان به صورت طبیعی و 2 هزار و 430 زایمان نیز به صورت سزارین بوده و امسال در این مدت زایمان سزارین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5/2 درصد کاهش یافته است.
است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.