دکتر قدرت اخوان اکبری وز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این پروژه ها که شامل مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، مرکز اورژانس و بخش های بیمارستانی می باشد، در مجموع 200 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اورژانش جامع بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل را از جمله مهمترین این طرحها عنوان کرد و گفت: پس از بهره برداری از این مرکز، خدمات اورژانسی در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل بهتر از قبل ارائه خواهد شد.
او از سرعت بخشی به مراحل احداث مرکز ترومای شهر اردبیل با 98 تخت سوانح سوختگی خبر داد و اظهار داشت : این طرح هم اکنون با 93 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و سال آینده به بهره برداری می رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: همه تجهیزات این واحد درمانی خریداری و انبار شده و پس از پایان عملیات ساختمانی نصب و راه انداری خواهد شد.
وی بیان کرد: برای احداث این مرکز درمانی تاکنون 400 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن نیز 370 میلیارد ریال مورد نیاز است.
اخوان اکبری از افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در دست ساخت نجف زاده اردبیل از 258 تخت به 500 تخت خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این بیمارستان در قالب بودجه سال آینده کشور پیش بینی شده که پس از تصویب مجلس و ابلاغ عملیات احداث آن ادامه می می یابد.
وی همچنین اظهار کرد: فضای آموزشی بخش بهداشت و درمان احداث شده در استان اردبیل حدود 20 هزار متر مربع است که با بهره برداری از طرح های در دست احداث، 14 هزار و 500 متر مربع نیز به این فضاها افزوده شده و مجموع فضاهای آموزش بخش بهداشت و درمان استان به 34 هزار و 500 متر مربع می رسد.
وی با اشاره به طراحی ساخت بیمارستان بزرگ یک هزار تختخوابی اردبیل در سایت دانشگاه علوم پزشکی در شهرک کوثر افزود: این مرکز درمانی با 140 هزار متر مربع در 2 فاز و مجهز به کلینیک ها و بخش های تخصصی احداث می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: این مرکز درمانی با 37 بخش و تخت های کافی، نیاز استان را از نظر درمانی و کیفیت خدمات تامین خواهد کرد و نقش موثری در توسعه گردشگری سلامت داشته و علاوه بر این، با جذب سه هزار نفر نیرو، نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد داشت.
وی اضافه کرد: استان اردبیل علاوه بر بیمارستان های در دست ساخت و مراکز درمانی بخش خصوصی، بر اساس نرخ افزایش جمعیت و سطح بندی خدمات درمانی هم اکنون به چهار هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد و بر این اساس، ظرفیت صدور مجوز برای احداث مراکز بیمارستانی در استان تا سقف چهار هزار تخت وجود دارد.
اخوان اکبری تاکید کرد: نیاز است که ظرفیت تخت های بیمارستانی استان را که هم اکنون 1.7 تخت برای هر یک هزار نفر جمعیت است، به سطح استاندارد 2.5 تخت برای هر یک هزار نفر برسانیم.
وی همچنین از تدوین سند جامع سلامت استان اردبیل خبر داد و گفت: این سند به زودی برای اجرا توسط همه دستگاه های دارای وظایف و تعهد قانونی در این سند از سوی استانداری ابلاغ می شود.
اخوان اکبری در ادامه اجرای طرح تحول سلامت را موجب کاهش هزینه پرداختی خدمات بیمارستانی از سوی مردم از 37 درصد به 7.5 درصد عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح، 47 هزار زایمان طبیعی در سطح استان اردبیل رخ داده و زایمان به روش سزارین در این استان پس از اجرای این طرح 10.6 درصد کاهش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل میزان مراجعه سالانه به مراکز بیمارستانی، درمانی و بهداشتی این استان را 1.2 میلیون مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 120 هزار مورد منجر به بستری و ارائه خدمات بالینی شده است.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.