رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: استقلال دستگاه قضائی یکی از دستاوردهای باشکوه انقلاب اسلامی است که در 40 سال گذشته به واسطه این استقلال قوه قضائیه به یک مجموعه منسجم و در عین حال مستقل تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور در غرفه پاسخگوئی خانه مطبوعات اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه قضاء تحت امر طاغوت بود و به هیچ وجه از استقلال و توان تصمیم‌گیری و اجرا برخوردار نبود در حالی که با پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه قضاء به جایگاه واقعی خود رسیده به طوری که امروز با الهام از شریعت و قوانین اسلامی سعی می‌کند تا به عدالت رای داده و احقاق حق کند.
وی یکی از دستاوردهای عظیم دستگاه قضا را در این 40 سال اسلامی شدن این مجموعه اعلام و خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه قضائی به عنوان حساس‌ترین تشکیلات یک کشور تحت نظر یک فردی بود که از اسلام و قوانین الهی آشنا نبوده و سعی می‌کرد براساس قوانین طاغوت حکم کند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در 40 سال اخیر دستگاه قضاء به قوانینی بر مبنای شریعت اسلام و آموزه‌های دینی آراسته شده که در حقیقت این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها بستری را فراهم کرده تا اجرای عدالت را در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرا شاهد باشیم.
قاصدی بیان کرد: ما خوشحال هستیم که در راس دستگاه قضائی یک مجتهد عادل و عالم فقیه با برجستگی مدیر و مدبر بودن قرار گرفته که قطعا این شرایط زمینه‌ای را فراهم کرده است تا براساس قوانین دینی و اسلامی احکام صادر شده و رسیدگی به جرایم اتفاق بیفتد.
وی اصلاح قوانین را در کنار رعایت همه موازین شرعی و دینی یادآور شد و گفت: در این 40 سال اسلامی شدن قوانین مبتنی بر اصول اسلامی و شریعت به انجام رسیده و ما خوشحال هستیم که در کنار دادگستری‌ها شوراهای حل اختلاف شکل گرفته تا بخشی از پرونده‌ها و دعاوی به این شورا ارجاع داده شده و با صلح و سازش کارها به انجام برسد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.