شهردار اردبیل از تحقق 70 درصدی بودجه سال 97 شهرداری اردبیل خبر داد.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در آئین تقدیم لایحه بودجه سال 98 شهرداری اردبیل و مناطق و سازمان‌های تابعه به شورای شهر اردبیل در محل فرهنگسرای تازه تاسیس آل‌عباء اظهار کرد: شهرداری اردبیل بدون همکاری اعضای شورای شهر، دستگاه‌های اجرایی، مساعدت استاندار و رهنمودهای ارزنده نماینده ولی فقیه در استان هیچ توفیقی را در راستای عمران شهری حاصل نمی‌کرد و اگر امروز ما در جای جای شهر شاهد توسعه و عمران هستیم در سایه این مساعدت و همکاری و سعه صدر شهروندان اردبیلی است.
وی تلاش شهرداری اردبیل را در ایجاد شهری در شان مردم آن یادآور شد و خاطرنشان کرد: بودجه سال 97 شهرداری اردبیل که تقدیم شورای شهر شد بالغ بر 500 میلیارد تومان بود که ما با تحقق 70 درصدی این بودجه روبرو هستیم.
شهردار اردبیل به شرایط نامساعد اقتصادی کشور و به تبع آن اردبیل اشاره کرد و گفت: علیرغم این شرایط حساس اقتصادی شهر اردبیل یک کارگاه بزرگ عمرانی است و در جای جای این شهر هیچ یک از پروژه‌های عمرانی تعطیل نشده و هر چند کند اما کار با شور و شوق به پیش می‌رود.
لطف‌اللهیان تلاش مجموعه شورا و شهرداری را در تحقق برنامه‌های تعیین شده برای توسعه شهری مناسب ارزیابی کرد و افزود: ما در سالجاری پروژه‌های اولویت‌دار را  در سطح شهر دنبال کردیم و بر همین اساس درصدد حل بخشی از مشکلات شهروندان در قالب تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بودیم.
وی اهتمام شهرداری اردبیل را در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یادآور شد و تصریح کرد: بهسازی معابر، بهبود عبور و مرور و ایجاد تقاطع غیرهمسطح از سرعت مناسبی برخودار بود و ما در مرکز شهر با فعال کردن کارگاه‌های پل قدس شاهد پیشرفت 55 درصدی این پروژه عظیم شهری هستیم.
شهردار اردبیل با بیان اینکه در سال 96 فاز اول پروژه پل قدس افتتاح و تحویل اهالی شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه اول سال 98 با پیشرفت 30 درصدی فاز دوم این پل نیز در مجموع با 85 درصد به بهره‌برداری رسیده و گامی مهم در راستای عمران شهرداری برداشته شود.
لطف‌اللهیان ظرفیت فعالیت در پروژه پل قدس را بالا دانست و گفت: علیرغم اینکه شهرداری اردبیل توان کار شبانه‌روزی در این پروژه را دارد اما به واسطه کمبود اعتبارات پیمانکاران تنها در یک شیفت روزانه در کارگاه‌های پل قدس فعال هستند و برای رساندن پروژه به ایده‌آل‌های ساخت ضروری است تا با تامین اعتبار مناسب کار شبانه‌روزی را در این پل شاهد باشیم.
 
افزایش 7 هکتار سرانه فضای سبز در شورابیل
شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 7 هکتاری فضای سبز شهرداری اردبیل در مناطق مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموعه توریستی – تفریحی شورابیل در سالجاری بیش از 7 هکتار افزایش فضای سبز را شاهد بودیم که این نشان از توسعه و ارتقای این مجموعه تفریحی و توریستی دارد.
لطف‌اللهیان اتمام پروژه پل داروپخش با 98 درصد پیشرفت فیزیکی را یادآور شد و افزود: روسازی این پل نیز در روزهای آینده به اتمام می‌رسد و ما در روزهای آینده شاهد افتتاح این پل به دست استاندار اردبیل در یکی از مناطق محروم شهر اردبیل خواهیم بود.
وی رعایت تقدم و تاخر در اجرای پروژه‌های عمرانی را یادآور شد و بیان کرد: ما در اجرای این پروژ‌ها اصل را بر رضایتمندی مردم قرار دادیم و در تمام نقاط اردبیل اعم از حسن‌آباد، رسول آباد و خیابان مقدس اردبیلی نسبت به بهسازی معابرو کوچه‌ها اقدام کردیم و برخی پروژه‌های بهسازی را نیز با وسواس و حساسیت بیشتر در مناطق محروم به سرانجام رساندیم.
شهردار اردبیل از توزیع و پخش 140 هزار تن آسفالت در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: در تولید و توزیع این مقدار آُسفالت ما طبق روال گذشته تمامی کوچه‌ها از مناطق بالای شهر تا نقاط کمتربرخوردار را مدنظر قرار دادیم و توسعه متوازن و عادلانه را در دستور کار داشتیم.
لطف‌اللهیان از اجرای 36 برنامه بهسازی در شهر اردبیل خبر داد و تصریح کرد: بازگشایی معابر، آسفالت خیابان‌ها و بازگشایی حریم خیابان‌های گلمغان که محور اصلی ترددهای روستاهای اطراف بود انجام و بازگشایی خیابان‌ها به نحو شایسته به سرانجام رسید.
وی عمده فعالیت شهرداری اردبیل را توجه به پروژه‌هایی مرتبط با کیفیت زندگی شهروندان اعلام کرد و گفت: ما در سالجاری سعی کردیم از شروع پروژه‌های غیرضرور پرهیز کرده و به جای آن با تمرکز بر روی پروژه‌های ناتمام نسبت به کسب رضایت و اعتماد مردم اقدام کنیم.
 
74 میلیارد تومان پروژه شهرداری در دهه فجر افتتاح می‌شود

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان ازز از افتتاح پروژه‌های شهرداری در دهه فجر سالجاری با 74 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و اظهار کرد: زمین‌های ورزشی استاندارد، فرهنگسرای آل‌عباء و پروژه‌های عمران شهری در مناطق پنجگانه شهر اردبیل جزو این پروژه‌هاست که با حضور استاندار اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
لطف‌اللهیان به عناوین این پروژه‌ها در مناطق اردبیل اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها با اعتبار 22 میلیارد تومان در منطقه یک، 8.5 میلیارد تومان در منطقه دو، 23 میلیارد تومان در منطقه سه، 4 میلیارد تومان در منطقه چهار و 10 میلیارد تومان در منطقه 5 شهرداری اردبیل است که همگی آنها آماده بهره‌برداری می‌باشد.
وی به لایحه بودجه 5 هزار و 500 میلیاردی تقدیمی شهرداری به شورای شهر خبر داد و بیان کرد: لایجه بودجه سال 98 به شورا تقدیم می‌شود تا این شورا در اسرع وقت با مطالعه و برگزاری جلسات کارشناسی نواقص آن را برطرف و با ابلاغ آن به شهرداری زمینه آغاز فعالیت‌ها را از ابتدای سال آینده فراهم کند.
 
پیش‌بینی 425 پروژه در قالب 9 برنامه برای سال آینده
شهردار اردبیل به افزایش 22 درصدی بودجه سال 98 نسبت به سالجاری اشاره کرد و افزود: ما برای سال آینده 425 پروژه را در 9 برنامه تعریف کردیم که بعد از تصویب بودجه و ابلاغ به شهرداری برنامه‌های خود را در توسعه فضای سبز، مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری، مجموعه‌های ورزشی استاندارد و پارک‌ها استمرار می‌دهیم.
لطف‌اللهیان به آماده افتتاح بودن 7 پروژه در قالب زمین‌های ورزشی محله‌ای اشاره و اضافه کرد: توسعه زمین‌های ورزشی محله‌ای، توسعه فرهنگسراها، بهسازی معابر و در کنار آن پروژه‌های بهسازی محلات کم برخوردار در دستور کار شهرداری اردبیل است به طوری که در سال آینده در نظر داریم با افزایش 50 هزار تنی آسفالت بالغ بر 200 هزار تن آسفالت را در مناطق مختلف شهر اردبیل تولید و توزیع کنیم.
وی همچنین بیان کرد: 13 درصد از کل اعتبارات بودجه سال 98 مربوط به زیرسازی و جدول‌گذاری است که در این راستا با تعریف 132 پروژه در خدمت همشهریان خواهیم بود.
شهردار اردبیل تصریح کرد: 7 درصد از این بودجه مختص توسعه فضای سبز، 10 درصد بازگشایی‌ها و 10 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری است که شهرداری اردبیل با حساسیت و دقت تمام این لایحه را تنظیم و تقدیم شورای شهر اردبیل کرده است.
 
خرید 30 کیلومتر فیبر نوری برای راه‌اندزای مرکز کنترل ترافیک
لطف‌اللهیان از راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری اردبیل تا خرداد ماه سال 98 خبر داد و اظهار کرد: ما با خرید 30 کیلومتر فیبرنوری برای این منظور در نظر داریم با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک با مدیریت این مقوله در سطح شهر باری از مشکلات ترافیک را کاهش داده و در این بین آرامش روحی و تردد راحت مردم را فراهم آوریم.
وی بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک به صورت الکترونیکی ترافیک را کنترل کرده و با اقدام اصولی و منطقی نسبت به حل این مشکل نیز اقدام می‌شود.
شهردار اردبیل از نوسازی 600 دستگاه تاکسی فرسوده با همکاری تاکسی‌داران خبر داد و خاطرنشان کرد: ما این نوسازی را با آمادگی کامل رانندگان انجام دادیم و تاکسی‌های نو به ناوگان شهری اردبیل تحویل داده شد.
لطف‌اللهیان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در راه‌اندازی پروژه‌های شهری مهم ارزیابی کرد و افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شهرداری اردبیل اقدامات موثری را انجام داده و در این راستا توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در چهار سال گذشته مبین این امر است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.