به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز شنبه در دیدار اعضای شورای اداری خلخال با امام جمعه این شهر افزود: در حالی که تا سال 1362 تنها یک پزشک عمومی ایرانی در این شهرستان فعالیت داشت، هم اکنون تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص در تخصص های مختلف پزشکی به بیش از 40 نفر می رسد.
وی گفت: آمار مرگ و میر کودکان و نوزادان در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سطح کشور 150 نفر در هزار نفر بود که به برکت پیشرفت های پزشکی حاصل شده در طول 40 سال عمر بابرکت انقلاب و نظام اسلامی این آمار به 13 نفر در هزار کودک کاهش یافته است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پزشکان هندی ، بنگلادشی و پاکستانی عهده دار بخش درمان بیشتر مناطق کم برخوردار کشور همچون خلخال بودند ولی امروز حضور پزشکان ایرانی در تخصص های مختلف پزشکی در اقصی نقاط محروم و دور افتاده و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مساوی با کلانشهرها به مردم این مناطق از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان می باشد.
او گفت: هم اکنون غیر از عمل جراحی مغر و اعصاب سایر اعمال جراحی متدوال در بیمارستان های کشور در بیمارستان امام خمینی خلخال انجام شده و به برکت فعالیت دانشکده علوم پزشکی این شهرستان ارائه هر نوع خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت شهری و روستایی امکان پذیر است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست از چاپ و نشر کتاب 40 سال دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه های مختلف در این کتاب برای نسل جوان تشریح شده است.
حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال هم گفت: ثواب خدمت شایسته به مردم بیشتر از ثواب انجام مستحبات دینی بوده و هر مسئولی که بیشترین تلاش را به مردم ارائه کند مورد عنایت خدواند قرار می گیرد.
او با بیان اینکه وحدت بزرگترین سرمایه برای توسعه و آبادانی است اعضای شورای اداری خلخال را به تلاش برای حفظ وحدت ، همدلی ، انسجام و یکپارچگی فراخواند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.