به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه بالاخره بعد از مدتها خلف وعده توسط اروپا در برابر یک قرارداد رسمی و بین المللی، آنها حاضر شدند کانال تبادل مالی با ایران را راه اندازی نمایند، گفت: طبق این کانال اموال بلوکه شده ایران مخصوصا پول نفت های فروخته شده که سال هاست در کشورهای خریدار مانده، به حساب متصدیان این کانال که آلمان، فرانسه و انگلیس است، ریخته می شود، سپس ایران از هر شرکتی دارو و غذا (منحصرا) خرید کند، آن شرکت پول خود را از حساب این سه کشور تحویل می گیرد.
وی بیان کرد: تحریم آمریکا این هفته دو ضربه بزرگ خورد؛ اول راه اندازی کانال تبادلات مالی اروپا بود و دوم اینکه سازمان سیا و سیستم های اطلاعاتی آمریکا رسما اعلام کردند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.
وی بیان کرد: این اعلان رسمی، کل اقدامات تحریمی ترامپ را زیر سئوال برد ه و او را بی حیثیت کرد و او برای دفاع از خود، اهانت های رکیکی به سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا کرد.
آیت الله عاملی اضافه کرد: این هفته تیتر بعضی از روزنامه های بزرگ دنیا این بود که ایران یک جنگ بسیار سختی را در داخل آمریکا ایجاد کرد ، ترامپ و پمپئو باید با تمام سلولهایشان بفهمند که تحریم ایران چه هزنه سنگینی را بر آنها تحمیل خواهد کرد.
وی اظهار داشت: اگر مسئولان درایت کنند و دائره معاملات را از دارو و غذا بالاتر ببرند و شامل تجهیزات صنعتی شود سرمایه گذاران و صنعت گران از وساطت صرافان خلاص می شوند، این وساطت هزینه سنگینی برای آنها تحمیل می کرد. طبعا این کار در تسهیل سرمایه گذاری صنعتی و حل مشکل صنعت گران مهم خواهد بود.
به گفته وی، با این ساز و کار، دولت ارز حاصل خود را دیگر از کشور خارج نمی کند بلکه برای تامین نیازهای خود از منبع ذخیره ارزی عظیم خارج از کشور که با فروش نفت انباشته شده استفاده می کند، در نتیجه دست دولت برای تنظیم بازار ارز باز می شود و لذا به احتمال بسیار قوی قیمت ارز در آینده نزدیک سقوط مهمی خواهد داشت.
وی همچنین اضافه کرد: با توجه به آزاد شدن غذا از طریق این ساز و کار، ملت از دولت انتظار جدی دارد بازار کالاهای اساسی مثل گوشت را تنظیم کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: مسئولان اگر با درایت کار نکنند برای کشور هزینه تحمیل می کنند اما هزینه بالاتر مال مسئولان و نخبه هایی است که مرعوب دشمن شده و عاجز از تحلیل صحیح اتفاقات هستند.
وی اضافه کرد: اینگونه مسئولان با اظهارات خود، بدترین هزینه را به کشور تحمیل می کنند، اینگونه مدیران و مسئولان، مدیران جناحی، سیاسی و سفارشی هستند.
6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.