نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در مبارزات انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب روحانیون به نیکی توانستند غرور مقدس ایران را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تضمین کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس علمداران انقلاب اسلامی در نگارخانه خطائی اردبیل اظهار کرد: نقش روحانیون پیش از انقلاب نقشی مهم، تاثیرگذار و عمیق بود که در طول تاریخ با ایفای این نقش توانستند عزت، استقلال و شرف ایران را به رخ جهانیان بکشند.
وی با اشاره به اینکه در تاریخ کشور نفوذ روحانیت و مراجع از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: هیچ فکر، مکتب، ایده و حزبی نمی‌توانست چنین رویدادی را در جهان بیافریند که روحانیون ما با سردمداری رهبر فرزانه و فقید انقلاب توانستند ملت را از یوغ 500 ساله استکبار نجات دهند و انقلابی عظیم را در جهان ایجاد کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در تبیین جایگاه روحانیون در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه استان اردبیل با این حرکت مبارک و عظیم رسالت روحانیون را در جامعه تبیین کردند اما در این میان ما به یک برنامه منسجم و قوی در معرفی این جایگاه داریم.  
عاملی با بیان اینکه فتوای مرجعیت برای بسیج یک ملت کافی است تا نیروهای مردمی را برای حضور در عرصه‌های مهم اجتماعی آماده کند، افزود: توان و ظرفیت روحانیون برای کشور یک ثروت عظیم سیاسی، تربیتی، و علمی است و نیاز فاخر و فطری جامعه ایجاب می‌کند تا از این ظرفیت مهم روحانیت در عرصه‌های تربیتی جامعه استفاده شود.
وی روحانیون را پاسداران غرور ملی ایران در عرصه‌های مهم اعلام و تصریح کرد: ما با داشتن شخصیت‌هایی عظیم همچون آیت‌الله طباطبایی در جهان اسلام می‌درخشیم و به جرات اعلام می‌کنم که عالم اسلام با وجود چنین علما و فقهایی بر سر سفره ایرانیان نشسته است.  
عاملی نقش فوق‌العاده را در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم یادآور شد و اضافه کرد: ما زمانی که دنیا به شدت به سمت تحول و علم‌اندوزی می‌رفت هیچ سهمی از این تحولات جهانی نداشتیم و اقتدار اقتصادی ما به وجود حاکمان بی‌خاصیت و مزدور و مستبدی به فنا رفته بود که هیچ خبری از زیرساخت‌های اساسی در کشور نبود.
وی ادامه داد: با این اوضاع و احوال بود که در کشور و به فرمان روحانی فقیه و مرجعیت والا با قیام مردمی و بسیج عمومی ملت ما از خواب 500 ساله بیدار شد و توانست با مقاومت عظیم کشور را از زیر سلطه استکبار و چکمه قدرت کذایی پهلوی‌ها نجات دهد.
امام جمعه اردبیل مقاومت 40 ساله ملت ایران را در بعد از پیروزی انقلاب یک مقاومت جانانه دانست و بیان کرد: ملتی که از دهان گرگ رهایی یافته بود به شایستگی قدر این عزت و اعتلا را دانسته و امروز با گذشت 40 سال از انقلاب و در همه برهه‌ها و عرصه‌های حساس ملی و بین‌المللی انقلاب اسلامی الگوئی بی‌نظیر برای جهانیان شده است.
عاملی اظهار کرد: سقوط رژیم افن شاهنشاهی با محوریت مردمی در واقع توانست ایران را به ملتی آرمانی در جهان تبدیل کند و قدرت اهریمنی که خود را بر این ملت مسلط کرده بود به یکباره فروریخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تحرکات آمریکا در منطقه و دست‌اندازی توام با دخالت این کشور را در سایر مناطق یادآور شد و گفت: امروز آمریکا قصد کدخدایی و سیادت بر جهان دارد که این فکری خطرناک و نابودگر است که باید با آن مبارزه شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل انقلاب اسلامی را بسترساز سایر انقلاب‌ها در جهان اعلام و خاطرنشان کرد: در تمامی برهه‌ها روحانیت عزت و استقلال مردم را به خوبی حفظ کرده‌اند به طوری که در مساله کشف حجاب نیز این روحانیون بودند که با استواری و صلابت در مقابل اندیشه رضاخانی ایستاده و ناموس مردم را حفظ کردند.
عاملی دعوت مردم به فضیلت را از وظایف اصلی روحانیون دانست و گفت: هر جامعه که به سمت فضیلت هدایت نشود قطعا راه هلاکت را در پیش خواهد گرفت که روحانیون این نقش را نیز به درستی ایفا کرده و عواطف بزرگ و روح بلند را در انسانیت بیدار کردند.  
وی همچنین مبارزات مردم اردبیل در ایام انقلاب را یادآور شد و بیان کرد: مردم اردبیل با رهبری و هدایت آیت‌الله مسایلی، آیت‌الله مروج اردبیلی و آیت‌الله سعید نیاری در بحبوهه انقلاب وارد عمل شدند و نقش اساسی و کلیدی خود را در پیروزی انقلاب ایفا کردند.
عاملی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به منافع اروپا و آمریکا در منطقه ضربه زد و امروز از هر تلاشی برای براندازی نظام دست برنمی‌دارند و این عقده حقارت را با خود همواره خواهند داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.