وحید کنعانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل پیگیر وضعیت روستاییان حادثه دیده بود عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت و حال عمومی 17 مسموم ناشی از گاز گرفتگی که به این بیمارستان اعزام شده بودند خوب بوده و اکثر آنها از بیمارستان مرخص شده اند.
وی بیان کرد: چند مسموم این حادثه نیز تا ساعاتی بعد از بیمارستان مرخص خواهند شد.
او گفت: این افراد حوالی ظهر امروز در حالی که در کلاس آموزشی و ترویجی جهاد کشاورزی در مسجد روستا شرکت کرده بودند بر اثر نشت گاز منوکسید کربن از بخاری مسجد مسموم شده بودند.
وی بیان کرد: روستاییان که احساس سردرد و تهوع می کردند بلافاصله توسط نیروهای امدادی به بیمارستان های کوثر و اردبیل اعزام شده و تحت درمان قرار گرفتند.
رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل هم به ایرنا گفت: 24 نفر از روستاییان روستای بنماران شهرستان کوثر استان اردبیل در مسجد این روستا دچار گاز گرفتگی شده و راهی بیمارستان شدند.
دکتر مجید غریبانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ظهر امروز با گزارش به اورژانس استان مبنی بر وجود علایمی از گاز گرفتگی در تعدادی از اهالی این روستا 2 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به این روستا اعزام شد.
وی بیان کرد: در این حادثه 24 نفر دچار گاز گرفتگی شده بودند که ابتدا به مرکز بهداشتی درمانی خلفلو منتقل و سپس توسط نیروهای امدادی استان به مراکز درمانی اردبیل و کوثر اعزام شدند.
وی گفت: اغلب روستاییان مسموم به صورت سرپایی مداوا شده و تعدادی نیز در بیمارستان بستری شده اند.
به گفته وی، حال عمومی بستری شدگان نیز خوب گزارش شده و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.
کوثر در 85 کیلومتری حنوب اردبیل واقع است.
6016/7110/1275
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.