مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: سرمنشا پیروزی انقلاب اسلامی ایران مساجد بود و حرکت‌های انقلابی از این مکان‌ها آغاز شد و بر همین اساس برنامه‌های دهه فجر با محوریت مساجد در اردبیل برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، نادر سقا امروز در نشست با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ... با محوریت مساجد تدارک دیده شده که در دهه فجر شاهد برگزاری باشکوه آنها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه مساجد کانون تحولات عمیق در روزهای انقلاب و ایام به ثمر نشست قیام مردم ایران در بهمن ماه 57 بود، خاطرنشان کرد: اجرای همخوانی سرود بچه‌های مسجد همزمان در مرکز استان و شهرستان‌ها با حضور بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان یکی از این برنامه‌هاست که برای ایام‌الله دهه فجر پیش‌بینی شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از برگزاری برنامه‌های ورزشی همزمان با روز جمعه 12 بهمن ماه و لحظه ورود امام راحل به میهن در مجتمع تفریحی و ورزشی شورابیل با همکاری و مشارکت شهرداری اردبیل و ورزش و جوانان خبر داد و بیان کرد: ساعت 9:33 دقیقه صبح روز 12 بهمن سرود بچه‌های مسجد و خمینی ای امام از گلبانگ مساجد پخش خواهد شد.
سقاء همچنین به برگزاری 40 برنامه قرآنی در 40 مسجد اردبیل اشاره کرد و گفت: به دلیل تقارن ایام پیروزی انقلاب اسلامی با ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) سعی بر این است تا با حفظ قداست این ایام برنامه‌ها را برگزار کنیم و بر همین اساس با محوریت مساجد جشن‌های انقلاب اجرایی می‌شود
وی بیان کرد: پویش سراسری حفظ سوره مبارکه فجر در 10 روستای منتخب اردبیل، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در مصلی اردبیل، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محتوای آسیب‌های اجتماعی، سلامت خانواده، قرائت زیارت فاطمه زهرا در حداقل 100 مسجد استان، اهدای جهیزیه و کمک به نیازمندان از طریق مساجد و ... از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل فضیلت و نقش مساجد را در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد و افزود: با هدف تبیین این جایگاه مساجد و نقش این پایگاه‌های اسلامی و اجتماعی در بین مردم پوستری با محتوای احادیث و روایات شاخص در خصوص طراحی و همزمان با ایام‌الله دهه فجر رونمایی خواهد شد.  
سقاء به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقه قرآنی مدهامتان در اردبیل اشاره و تصریح کرد: امسال خوشبختانه با حضور مشتاقانه اهالی این مسابقه را طی روزهای 18 و 19 بهمن‌ماه در مسجد محمدیه و در دوره رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌کنیم.
وی گفت: در رده سنی بالای 16 سال در رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم و در بین خواهران و برادران این مسابقه برگزار شده و در رده سنی زیر 16 سال نیز در رشته‌های ترتیل، حفظ جزء 30 قرآن، قرائت تقلیدی و اذان اقدام می‌شود
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و 400 نقاشی در بخش کودکان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده که در قالب نمایشگاهی در دو روز برگزاری این مسابقه در مسجد محمدیه اردبیل در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
سقاء از افزایش 300 درصدی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقه مدهامتان خبر داد و بیان کرد: در سال‌های آتی بخش خوشنویسی نیز به این مسابقه افزوده می‌شود.
 
60 درصد کانون‌های مساجد در مناطق روستایی است
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از فعالیت 530 کانون مساجد در اردبیل خبر داد و گفت: بالغ بر 60 درصد این کانون‌ها در روستاها فعال هستند و با توجه به وجود 2 هزار و 100 باب مسجد در استان اردبیل مقرر شده تا پایان برنامه ششم توسعه علاوه بر این تعداد 25 درصد مساجد نیز به زنجیره کانون بپیوندند.
سقاء از انعقاد تفاهمنامه همکاری با 40 دستگاه اجرایی در استان خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل همکاری نزدیکی را با دستگاه‌های اجرایی داشته و در قالب این تفاهمنامه‌ها به جامعه هدف خود ارائه خدمات می‌کند.
وی به شناسایی 3هزار و 200 نفر در بخش کارآفرینی در بدنه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: در رشته‌های مختلف هنری، آموزشی و صنایع دستی این افراد استعدادهای خود را به معرض نمایش گذاشته و کلاس‌های آموزشی در رشته‌های متنوع برگزار می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.