رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: با مساعد شدن شرایط جوی و از اوایل سال آینده اعضای شورای استان اردبیل، بازدیدهای مستمری را از پروژه‌های عمرانی شهری و روستای در مناطق مختلف  سطح استان انجام می‌دهند.
یعقوب هاشمی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما براساس یک برنامه‌ریزی درست و منطقی کارها را در شورای استان به پیش می‌بریم و به تناسب این شرایط در قالب شوراهای شهرستان، بخش و  شهر و روستا از همکاران خواسته‌ایم تا برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی را برای سال آینده انجام دهند تا مطابق ضوابط و مقررات قانونی وظایف شوراها به طور جدی پیگیر و ارایه گزارش 6 ماهه از عملکرد هزینه و درآمد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شوراها و در نهایت به عموم مردم هستیم.
وی نمونه این فعالیت‌ها را تلاش برای جذب قیر رایگان با هدف آسفالت راه‌های روستایی، اصلی و فرعی دانست و خاطرنشان کرد: ما تخصیص قیر رایگان برای مناطق مختلف استان را از طریق مسئولان کشوری و استانی پیگیر هستیم تا سهمیه کافی به اردبیل نیز اختصاص یابد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در مناطق روستایی در خصوص صدور پروانه احداث ساختمان وجود دارد، استعلام‌هایی در خصوص موقعیت و وضعیت املاک در ارتباط با نوع کاربری و شبکه معابر در طرح هادی توسط دهیاری‌ها از بنیاد مسکن می‌باشد که این امر باعث افزایش مدت زمان صدور مجوز احداث و در نهایت عدم رقابت ساکنان به اخذ مجوز و توسعه بی‌رویه و عدم رعایت آئین‌نامه مقررات ملی ساختمان می‌شود.
هاشمی بیان کرد: در صورتی که نقشه‌های مصوب طرح‌های هادی شهری و روستای با ابلاغ از طریق مراجع تهیه کننده طرح‌ها - دفتر فنی استانداری و بنیاد مسکن - به دهیاری‌ها و با تقویت نیروی انسانی دهیاری‌ها اقدامات لازم صدور مجوز به غیراز شرایط خاص ازجمله تغییرات لازمه در طرح در دفتر فنی دهیاری انجام گردد که امیدوارم با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در تسریع و روانسازی فرایند صدور مجوز احداث ساختمان در سکونتگاه‌های روستای موثر باشیم.
وی بازدید از پروژه‌های خاص و نیمه تمام در مناطق مختلف سکونتگاه‌های  شهری و روستایی را از برنامه‌های پیش روی شورای استان اعلام کرد و گفت: ما همچنان نشست‌ اعضای شورای استان با شورای شهرو روستای استان با جمع‌بندی مشکلات و پتانسیل‌های بالقوه و بالعفل با محوریت توسعه پایدار اقتصادی و زیست محیطی و صیانت از آثار تاریخی و هویتی و باستانی و انتقال آن به  مدیران کل و اجرایی استان با نشست‌های هم‌اندیشی به صورت مستمر انجام می‌دهیم و قطعا در راستای اجرایی شدن مصوبات با قرایند قانونی پیگیری صورت می‌گیرد.
وی ضرورت تعامل شوراهای شهر و روستاها را با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادآور شد و افزود: ما با موسم بودجه‌ریزی در شوراها و شهرداری‌ها روبرو هستیم که تلاش می‌کنیم هم در تصویب تعرفه‌های خدماتی و هم بودجه شهرداری‌ها و دهیاری  الزامات قانونی را با توجه به شرایط اقتصادی حاکم با رعایت اصل صرفه جویی  و انضباط مالی و تاکید بر کیفیت اقدامات لازم عملی شود.
رئیس شورای استان اردبیل ادامه داد: باید در این زمینه تجربه مفید شهرها و روستاها به اعضای شوراها انتقال داده شود تا با بهره‌گیری از تجربیات شهرهایی چون اردبیل زمینه تدوین و تصویب یک لایحه مناسب و مطلوب را در مسیر توسعه و ترقی شهرها و روستاها در سطح استان  شاهد باشیم.
عضو شورای شهر اردبیل گفت: باتوجه پیشرفت فنون و تکنولوژی‌های روز جهانی در راستای بهره‌مندی از این فرایند در مدیریت تمام سکونتگاه‌های  شهری و روستا در بخش‌های مختلف خدماتی از جمله در سیستم حمل و نقل و پسماندها و صدور مجوزهای لازم در ارایه هرچه بهتر  خدمات به ساکنین به همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر شوراها و شهرداران و دهیاران و سایر دستگاه اجرایی به خصوص ادارات ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی و بنیاد مسکن .... تاکید کرد.
هاشمی به ایام پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نهاد شوراها مولود مبارک انقلاب اسلامی است که در قریب به 30 سال توانسته است به نقطه بالندگی توسعه شهرها و روستاها تبدیل شود به گونه‌ای که با تشکیل شوراهای فرادستی زمینه تقویت و توسعه نظار‌ت‌ها و همچنین انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها در این بخش فراهم آمده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.