فرماندار شهرستان سرعین از افتتاح 34 پروژه عمرانی در این شهرستان همزمان با ایام پیروزی انقلاب خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسن حسن‌پور در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: 28 پروژه عمرانی دولتی و 6 پروژه اقتصادی از سوی بخش خصوصی در سرعین در حال اجراست که در هفته‌های آینده شاهد افتتاح آنها در این شهر توریستی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی با اعتبار 17 میلیارد و پروژه‌های بخش خصوصی با 7 میلیارد تومان در سرعین در حال اجراست و در مجموع با 24 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عمرانی آماده بهره‌‌‌برداری است.
فرماندار سرعین مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های گردشگری و عمرانی را در این شهرستان مهم ارزیابی کرد و گفت: در سالجاری شاهد اجرای بیش از 800 میلیارد تومان پروژه عمرانی از سوی بخش خصوصی در این شهرستان بودیم که در راستای تحول چهره گردشگری و عمرانی سرعین نقش مهمی را دارد.  
حسن‌پور سرعین را ایران کوچک با وسعت گردشگری وسیع اعلام کرد و افزود: محور اقتصادی سرعین  برمبنای گردشگری بنا نهاده شده و در این راستا تلاش می‌کنیم تا با جذب سرمایه‌گذاران در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری چهره این شهرستان را بیش از پیش در کشور معرفی کنیم.
وی نقش دولت را در گشایش حوزه گردشگری بیشتر نقش تسهیل‌گری راهگشایی اعلام کرد و گفت: وجود اقامتگاه‌های متعدد در این شهرستان اردبیل را سومین استان از نظر فراوانی اقامتگاه‌ها در کشور قرار داده است به طوری که در وضعیت فعلی بیش از 200 اقامتگاه از نوع هتل، هتل آپارتمان و سوئیت با بیش از 10 هزار تخت در شهر سرعین پذیرای گردشگران و مسافران است.
فرماندار سرعین با بیان اینکه 11 روستا در بخش سبلان و 15 روستا نیز در بخش مرکزی سرشماری شده‌اند، بیان کرد: در حالی که قبل از انقلاب شهرستان سرعین به عنوان یک روستا تعریف شده بود اما بعد از انقلاب این شهرستان از حالت روستا خارج و با تعریف جدید در تقسیم‌بندی کشوری تبدیل به شهرستان شده و هم اینک به عنوان نگین گردشگری ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
حسن‌پور تصریح کرد: ورود سالانه 8 میلیون گردشگر به شهرستان سرعین سبب شده است تا تعداد نانوایی‌ها از 5 باب در وضعیت عادی به بیش از 50 باب نانوایی در فصل گردشگری برسد که این نشان از ظرفیت بالای گردشگرپذیری این شهرستان دارد.
وی با اشاره به طرح شعار زمستان بیدار به عنوان استراتژی مهم استاندار اردبیل در راستای توسعه سیمای گردشگری مناطق استان بیان کرد: اطرح زمستان بیدار به عنوان یک هدف در شهرستان سرعین نیز در حال پیگیری است که در همین زمینه با همراهی مسئولان میراث فرهنگی و دست‌اندکاران این حوزه پروژه‌های متعدد زیرساختی در حوزه‌های راهسازی، سرمایه‌گذاری، توریستی، بهداشتی، هنری، تفریحی و ورزشی در سرعین در حال اجراست.
فرماندار سرعین توسعه راه‌های شهرستان را یکی از از محورهای اصلی و مهم در توسعه این شهرستان توریستی دانست و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما شناسایی و معرفی مکان‌ها و روستاهای هدف گردشگری سرعین است که در این راستا و در حوزه راهسازی نسبت به بازگشایی راه روستای توریستی آلوارس اقدام شده و تنها دستگاه برفخور استان اردبیل در این مسیر مستقر است که با بازگشایی راه‌ این منطقه توریستی زمینه برای حضور گردشگران متنوع فراهم کند.
حسن‌پور اضافه کرد: ما در حال حاضر پذیرای بیش از 300 هزار خودرو در منطقه توریستی و گردشگری آلوارس هستیم که قطعا را راه‌اندازی راهدارخانه ثابت در این مسیر اطمینان خاطر برای حضور گردشگران در این منطقه بیش از پیش افزایش خواهد یافت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.