به گزارش ایرنا ، بشیر خالقی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی پهلوی در هفتم بهمن ماه سال 57 افزود: امروزه هر مسئولی قدمی برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری از جامعه بردارد به مصداق فریضه واجب الهی امر به معروف عمل کرده است.
وی یکی از شاخصه های عمل به این فریضه واجب الهی در جامعه امروزی را توجه به اشتغال جوانان این منطقه ذکر کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌ های صورت گرفته از سوی دولت در خلخال و پیگیری مسئولان استان برای راه اندازی دوباره کارخانه نئوپان این شهرستان گفت: متاسفانه عده ای پیگیری مسئولان برای راه اندازی مجدد این واحد صنعتی تعطیل شده منطقه را منتسب به فعالیت های خود می کنند که این امر خلاف واقع بوده و جریان سازی می باشد.
وی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته این کارخانه پس از 2 سال توقف و تعطیلی و واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی به کار و تولید بازگشته و در ایام دهه مبارک فجر امسال فعالیت دوباره آن بصورت رسمی آغاز خواهد شد.
نماینده خلخال همچنین از به راه افتادن جریان رانت اطلاعاتی در سیستم اداری استان برای در اختیار گذاشتن اطلاعات مربوط به معادن منطقه در کنار واگذاری بیشتر معادن شهرستان به سرمایه گذاران غیر بومی انتقاد کرد و افزود: این کار جز تخریب سطح آسفالت راه های ارتباطی ناشی از حمل محموله های معدنی با تریلی های حامل بار غیر مجاز عایدی برای این شهرستان و مردم آن نداشته است.
خالقی گفت: معادن شن و ماسه خلخال نیز خارج از این قاعده نبوده و پروانه فعالیت بیشتر این واحدهای کارگاهی به شرکت های غیر بومی مستقر در سایر استان های کشور که تنها به فکر سود بیشتر هستند صادر شده است.
او اظهار کرد: در حالی که در سال های اخیر اعتبارات کلانی برای زیرسازی و آسفالت اساسی راه های ارتباطی منتهی به استان گیلان هزینه شده حمل شبانه شن و ماسه از طریق کامیون های حامل بارهای سنگین که گاهی وزن بار آنها 2 برابر وزن تعیین شده برای کامیون است سطح این محورها را تخریب و هزینه های سنگینی به بخش راهداری منطقه تحمیل می کند.
وی همچنین با اشاره به طرح مسائل جنجال برانگیز از سوی برخی از افراد مبنی بر اعلام اماکن اهدایی از سوی خیرین منطقه در گذشته به نام اماکن مصادره شده ، گفت: این رفتارها منجر به رنجش خاطر بازماندگان خیرین منطقه و دلسردی آنها در انجام کارهای خیر خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.