به گزارش ایرنا، نادر پیران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد چهار مدال در المپیک، 11 مدال در پارا المپیک، 9 مدال آسیایی و 12 مدال در مسابقات پارا آسیایی توسط ورزشکاران این استان کسب شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت ورزشکاران استان موفق به کسب 20 مدال طلا، هفت مدال نقره و 9 مدال برنز از این میادین شده اند.
او بیان کرد: کسب سه مدال طلا، یک مدال نقره در بازیهای المپیک، هشت مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات پارا المپیک، سه مدال طلا، یک مدال نقره و پنج مدال برنز در مسابقات آسیایی و شش مدال طلا و سه مدال نقره و سه مدال برنز در مسابقات پاراآسیایی حاصل کار ورزشکاران و جوانان استان اردبیل در این مدت بوده است.
پیران با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 11 بار ورزشکاران استان اردبیل به بازی های المپیک اعزام شده اند، گفت: احد پازاج سه بار، احد جوان صالح، حسین رضازاده و علی اشکانی هر کدام 2 بار و سعید محمدپور و سجاد انوشیروانی هر کدام یک بار به این بازی ها اعزام شده اند.
رییس ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه ثمره این حضور کسب سه مدال طلا و یک مدال نقره بوده است، افزود: حسین رضازاده دو مدال طلا، سعید محمدپور یک مدال طلا و سجاد انوشیروانی یک مدال نقره در این بازی ها کسب کرده اند.
او با بیان اینکه در این مدت پنج بار مربیان استان اردبیل به عنوان کادر فنی به مسابقات المپیک اعزام شده اند، اظهار داشت: یعثوب جوان صالح دو بار، احد پازاج، حسین رضازاده و سجاد انوشیروانی هر کدام یک بار به عنوان کادر فنی به مسابقات المپیک اعزام شده اند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت هفت بار ورزشکاران استان به بازی های پارالمپیک اعزام شده اند که حاصل آن کسب 11 مدال رنگارنگ بوده است، بیان کرد: مجید فرزین سه بار، جلیل باقری جدی و قادر مدبر هر کدام دو بار به مسابقات پارالمپیک راه یافته اند که قادر مدبر موفق به کسب پنج مدال طلا و یک مدال برنز، جلیل باقری جدی یک مدال طلا و یک مدال نقره و مجید فرزین 2 طلا و یک مدال نقره شده است.
پیران ادامه داد: داود بهتاج تنها مربی استان است که چهار بار در قالب کادر فنی به بازی های پارالمپیک اعزام شده که این تعداد حضور در نوع خود یک رکورد برای ورزش استان محسوب می شود.
وی از حضور 9 بار ورزشکاران استان اردبیل در بازی های آسیایی در این مدت خبر داد و اضافه کرد: حسین رضازاده سه بار و احد جوان صالح، احد پازاج، علی دایی، سجاد انوشیروانی، افشین بیابانگرد و سعید علی حسینی هر کدام یک بار در این بازی ها حضور داشته اند.
پیران گفت: در بازی های آسیایی حسین رضازاده دو مدال طلا و یک مدال برنز، علی دایی یک مدال طلا، سعید علی حسینی یک مدال نقره و احد جوان صالح، احد پازاج، سجاد انوشیروانی و افشین بیابانگرد هر کدام یک مدال برنز برای استان اردبیل کسب کرده اند.
رییس ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: احد پازاج 2 بار و علی اشکانی یک بار به عنوان کادر فنی در مسابقات آسیایی حضور یافته اند.
پیران با اشاره به اینکه بعد از پیروی انقلاب اسلامی ورزشکاران اعزامی استان به بازی های پاراآسیایی موفق به کسب 12 مدال شده اند، اظهار داشت: جلیل باقری جدی سه بار، مجید فرزین، حسن جعفری و مصطفی شهبازی هر کدام 2 بار و محسن طلوعی و محمد پرنیا هم هر کدام یک بار در این مسابقات حضور داشتند.
وی بیان کرد: جلیل باقری جدی دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز، مجید فرزین یک مدال طلا و یک مدال نقره، مصطفی شهبازی، محمد پرنیا و حسن جعفری در گلبال تیمی مشترکا یک مدال طلا، مصطفی شهبازی در گلبال یک مدال برنز، حسن جعفری در گلبال تیمی یک مدال طلا و محسن طلوعی یک مدال طلا برای ایران اسلامی و استان اردبیل کسب کرده اند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.