به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: برغم اینکه برنامه های طرح زمستان بیدار با برگزاری جشنواره زمستانی در خلخال تجربه می شد ، تلاش مسئولان این شهرستان منجر به برگزاری مطلوب این برنامه مفرح زمستانی و پخش برنامه های آن به زبان های رایج دنیا از شبکه های برون مرزی صدا و سیما و نیز پوشش سایر رسانه های جمعی شد.
وی گفت: با وجود جاذبه های تاریخی ارزشمند استان اردبیل نتوانسته همانند سایر استان های مورد توجه گردشگران خارجی همچون اصفهان و شیراز از حضور گردشگران خارجی بهره مند شود.
فلاحی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با تقویت حضور تورهای خارجی و احیای طرح های بوم گردی و زیست بوم این استان را بصورت شایسته به گردشگران خارجی معرفی کنیم.
او همچنین با اشاره به توجه ویژه استاندار اردبیل به توسعه صنعت گردشگری در جنوب استان اردبیل، افزود: طرح های بزرگی در مناطق مختلف نمونه گردشگری خلخال در حال اجرا و یا مطالعه بوده که در آینده نزدیک این منطقه را به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل خواهد کرد.
فلاحی اجرای چند طرح گردشگری بزرگ از جمله پل معلق در منطقه ازناو ، اقدام برای احداث پیست اسکی اندبیل و راه اندازی تجهیزات تله سیژ ، اجرای طرح بوم گردی روستای هدف گردشگری کزج و چند طرح گردشگری بزرگ ارائه شده از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی را از جمله طرح های گردشگری خلخال ذکر کرد.
امام جمعه خلخال نیز در این نشست با بیان اینکه تنوع ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری این شهرستان قابل قیاس با سایر مناطق کشور نیست، اظهار کرد: این ظرفیت خدادادی مورد غفلت قرار گرفته و انتظار می رود با وحدت رویه مسئولان اجرایی استان از این قابلیت ها بطور مطلوب برای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه استفاده شود.
حجت الاسلام کریم اسدی گفت: در سال های اخیر تلاش هایی برای معرفی جاذبه های گردشگری این منطقه صورت گرفته ولی این اقدامات تا زمانی که بصورت مطلوب از ظرفیت گردشگری منطقه استفاده نشده ، کافی نیست.
او افزود: بخش بزرگی از مشکلات منطقه در بخش گردشگری متوجه مردم شهرستان است که خود به این ظرفیت های خدادادی در گذشته بی توجه بوده و بیشتر افراد جویای کار به جای بهره گیری از این ظرفیت بزرگ اقتصادی در جست و جوی کار به مناطق دیگر کشور مهاجرت کرده اند.
جشنواره 'زمستان بیدار' استان اردبیل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در یکی از شهرستان های این استان برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت های گردشگری در فصل زمستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل طراحی شده است.
برای هر هفته این جشنواره عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام، ورزش درمانی، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، ساخت تندیس های برفی و یخی، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است.
در قالب جشنواره زمستان بیدار که با هدف معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری طراحی شده، قرار است اقتصاد گردشگری و نشاط در استان اردبیل استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا شود.
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.