امام جمعه بیله‌سوار گفت: اخیرا رواج بحث کودک همسری در جامعه و ازدواج دختران در سنین 10 تا 12 سال و قبل از رسیدن به بلوغ فکری و ذهنی مطرح شده که این امر شایسته جامعه اسلامی نیست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل،  حجت‌الاسلام اصغر جدائی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله‌سوار با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب مردم ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع) با رهبری یک انسان عارف‌، فقیه و فرزانه بود.
وی خاطرنشان کرد: هر چند در وضعیت فعلی برای رسیدن به ایده‌آل‌ها مسیر طولانی در پیش داریم اما انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته ‌و ناچیز شمردن این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها واقعا ناشکری است.
امام جمعه‌ بیله‌سوار با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب منابع زیر زمینی، نفت و سرمایه‌های کشور ما توسط دولت‌های استکباری و استعماری در حال غارت و چپاول بود، افزود: با پیروزی انقلاب مردم ایران دست غارتگران را از کشور کوتاه کرده‌اند و۴۰ سال است داغ غارت را بر دل آمریکای جهانخوار و صهیونیسم گذاشته‌ایم.
جدایی بیان کرد: ایران در عرصه‌های جهانی گام‌های بزرگی برداشته و به موفقیت‌های غیر قابل وصفی رسیده است به طوری که این کشور به عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان به غم بزرگ و دغدغه سنگین برای آمریکا، اسرائیل و عربستان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه مسیر ایدئولوژی و آرمان‌های مقدس انقلاب، دل خیلی‌ها را به لرزه در آورده است، تصریح کرد: ما در مورد آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب هیچ تردید نکرده و نخواهیم کرد چرا که راه و مسیر ما حق است و آنچه مردم ما را عذاب می دهد عملکرد و سیاست غلط بعضی از دولتمردان است که سبب شده فقر، بیکاری، فساد، رانت‌خواری و تبعیض گسترش یاید.  
امام جمعه بیله‌سوار ادامه داد: کسانی که با سیاست‌های غلط، باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام‌آور شده‌اند بایستی از این مردم همیشه در صحنه خجالت بکشند چرا که معتقدیم مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست‌های غلط بشوند‌. جدایی ادامه داد: مردم نجیب و شریف ما در روز ۲۲ بهمن نشان خواهند داد که از انقلاب اسلامی‌شان خسته نشده‌اند و همواره پای آرمان‌های نظام اسلامی ایستاده‌اند.
جدائی همچنین با تبیین خیانت‌های شاه تصریح کرد: نسل جوان امروز ما باید بداند در گذشته ایران بزرگ و سرافراز ما چه خبر بوده که در پی آن یک انقلاب مردمی بی‌نظیر و باشکوه ایجاد شد و شاه را سرنگون ساخت.
وی یکی از خیانت‌های شاه را نفوذ و اشغال گسترده بهائی‌ها و صهیونیست‌ها در پست‌های کلیدی و حساس دولت بود برشمرد و اظهار کرد: شاه در راس عوامل ترویج روزافزون فساد و بزهکاری در میان مردم خصوصا جوانان بود به طوری که بی‌عدالتی، شکاف طبقاتی و تبعیض در دستگاه حاکمیت بی نهایت شده و از سال ۱۳۴۳ به مستشاران آمریکایی حق مصونیت قضائی (کاپیتولاسیون) اعطاء کرده و عملا کشور را به بیگانگان فروخته بودند.
امام جمعه بیله‌سوار در ادامه خطبه‌های نماز جمعه آرامش را به عنوان یکی از نیازهای اصلی و ذاتی انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از ثمرات زندگی ماشینی در جامعه امروز اضطراب است به طوری که ازدیاد این موضوع باعث شده برخی از روانشناسان عصر حاضر را عصر استرس بنامند.  
جدایی یادآور شد: انسان‌هایی که از آرامش الهی برخوردار می‌گردند، خود نیز آرامش بخش دیگران می‌شوند و انسانی که نور ایمان به اعماق وجودش راه یافته است، نه معجزه می‌خواهد و نه دنبال برهان و استدلال می‌رود بلکه در سایه این آرامش اعتقادی به آرامش روانی هم دست می‌یابد.
وی گفت: آرامش روانی مرحله بالایی از کمال انسانی است و زندگی انسان را غرق در بهجت و سرور می‌کند و در این میان توکل بر خدا، امید به رحمت الهی، تلاوت قرآن، ذکر و محبت الهی از عوامل مختلف آرامش روانی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله‌سوار با اشاره به بحث کودک همسری افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی بوده به طوری که با آن، مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می‌کند.  
جدایی گفت: ازدواج پذیرش یک مسئولیت سنگین در زندگی است بنابراین ورود به این مرحله از زندگی یک‌ آمادگی و رشد ویژه‌ای را می‌طلبد و به یک معنا ازدواج شوخی نبوده و در آن بحث تشکیل خانواده مطرح است.
وی تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح، فقط بلوغ جسمی نیست بلکه کسی که می‌خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ فکری، عقلی، اجتماعی، عاطفی و اقتصادی هم رسیده باشد.  
امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: اخیرا رواج بحث کودک همسری در جامعه و ازدواج دختران در سنین 10 تا 12 سال و قبل از رسیدن به بلوغ فکری و ذهنی مطرح شده که این امر شایسته جامعه اسلامی نیست.
جدایی یادآور شد مادر شدن یک دختر بچه که خودش شدیدا به آغوش مادر نیازمند است، یک ظلم بزرگ به بچه‌هاست.  
وی گفت: مادر شدن دختر بچه‌ای که به صدای تپش قلب مادرش نیازمند است اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران‌ناپذیر است ‌بنابراین مجلس قانونگذار ما بایستی در این مورد با توجه به واقعیت‌های روز جامعه تصمیم بگیرد.
جدائی ادامه داد: هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که دختر بچه‌ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده است تشکیل خانواده بدهد و ما انتظار داریم در این خصوص با لحاظ قرار دادن برخی ارجحیت‌ها از اسلام مایه نگذارید.
وی با اشاره به اینکه کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست، تصریح کرد: با شیوع این امر در جامعه نباید مردم را از دین بیزار کرد چرا که کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است.
امام جمعه بیله‌سوار ادامه داد: هر چند در گذشته‌های دور دختر بچه‌ها رشد فوق‌العاده‌ای داشتند و شرایط آن زمان با وضعیت فعلی ما تفاوت عمده‌ای داشت اما امروزه همسر شدن یک دختربچه دبستانی دور از عقل و منطق است.
جدائی به محرومیت‌ها و آسیب‌های موجود در بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: مظلومیت‌های بیله‌سوار نگاه ویژه مسئولین استانی را می‌طلبد.
وی با تشکر از مسئولان شهرستان به دنبال آسفالت جاده‌های این منطقه افزود: مسئولان باید بیش از این به فکر آبادانی و توسعه منطقه باشند.
امام جمعه بیله‌سوار سرطان را بیماری مهلک منطقه اعلام و خاطرنشان کرد: با ازدیاد این بیماری در منطقه علل مختلفی برای آن بیان می‌شود که امیدواریم مسئولان بهداشت و متولیان امر دقت و حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.