استاندار اردبیل گفت: شهرک صنعتی که قرار است در کشت و صنعت مغان فعال شود در چهار حوزه صنایع تبدیلی فعالیت خواهد کرد.  
اکبر بهنامجو در حاشیه جلسه شورای راهبری اقتصاد مقاومتی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: با واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به یک سرمایه‌گذاری توانمند ما شاهد سرمایه‌گذاری‌های جدید در این بنگاه اقتصادی خواهیم بود تا شاهد رونق و کارآمدی این مجموعه باشیم.
وی از صدور مجوز برای راه‌اندازی شهرک صنایع تبدیلی و کشاورزی در مجموعه کشت و صنعت مغان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته جاری و در جلسه شورای برنامه‌ریزی احداث این شهرک مصوب شده است.
رئیس ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: قرار است در این شهرک روی چهار صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی اعم از صنایع تبدیلی روغنی، لبنی، زیتون و محصولات باغی سرمایه‌گذاری انجام شود.  
بهنامجو با بیان اینکه تا پایان امسال سه مجموعه از این صنایع تبدیلی در کشت و صنعت فعال خواهد بود، تصریح کرد: 7 هکتار نیز به کشت محصولات گلخانه‌ای در کشت و صنعت مغان اختصاص خواهد یافت.
وی در مورد جذب نیرو و تبدیل وضعیت کارگران فصلی در کشت و صنعت مغان بیان کرد: سرمایه‌گذار متعهد شده یک هزار و 500 نفر کارگر فصلی این شرکت را که پیش از این با شرکت‌های خدماتی قرارداد داشتند قرارداد مستقیم با کشت و صنعت ببندند تا امنیت شغلی این کارگران تامین شود.  
استاندار اردبیل افزود: در حوزه صنایع تبدیلی با انتشار آگهی قرار است نسبت به جذب نیرو به تعداد 500 نفر از فاز اول اقدام شود که در منطقه مغان در دو سه روز اخیر بیش از 2 هزار و 300 نفر از افراد بیکار ثبت نام کردند.  
بهنامجو گفت: رونق کشت و صنعت مغان نوید توسعه مطلوب مغان را در آینده می‌دهد که قطعا با توسعه و رونق صنایع تبدیلی افزایش بهره‌وری و ارتقای ارزش افزوده را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: خریدار کشت و صنعت مغان ایده‌های خوبی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بنگاه اقتصادی دارد که امیدواریم همه ساله شاهد جذب هزار و تا 1500 نفر در این مجموعه باشیم.
رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: دولت بنگاهدار خوبی نیست و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی واگذار شود که خوشحال هستیم این اتفاق در سال حمایت از تولید داخلی اتفاق افتاده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.