به گزارش ایرنا ، ستاری روز چهارشنبه در نشست خبری فرماندار خلخال با خبرنگاران افزود: در حال حاضر برای عملیات اجرایی سد خانقاه بفراجرد و منبع اصلی تامین کننده آب شرب این شهر در میان مدت 30 ساله 610 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیز 180 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این سد با گنجایش 6 میلیون متر مکعب آب علاوه بر تامین آب شرب شهر خلخال و 30 روستای مجاور سد بخشی از آب اراضی کشاورزی پایاب را تامین خواهد کرد، گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 97 درصد تا پایان خرداد ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
ستاری اظهار داشت: همزمان با عملیات اجرایی احداث سد بفراجرد و تامین کننده آب شرب شهر، طرح های خط انتقال آب از این سد تا تصفیه خانه و از محل تصفیه خانه تا مخازن ذخیره آب اغاز شده و هم اکنون در حال اجرا و تکمیل است.
او گفت: تصفیه خانه آب شرب خلخال برای نخستین بار با استفاده از روش بی او تی با سرمایه گذاری چند شرکت بزرگ داخلی در حال اجرا بوده و شرکت های مجری آن تاکنون اعتباری بالغ بر 258 میلیارد ریال برای آن هزینه کرده و جهت تکمیل پروژه نیز بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: پروژه خط آبرسانی خلخال نیز هم اکنون با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و برای 6.5 کیلومتر لوله گذاری مسیر سد تا تصفیه خانه آب شرب ، همچنین احداث سه مخزن ذخیره آب در سه نقطه از شهر 96 میلیارد ریال هزینه شده و برای ادامه و تکمیل عملیات اجرایی این طرح ها نیز 170 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
ستاری گفت: با تکمیل و بهره برداری از طرح آب رسانی خلخال آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار این شهر و چند روستای جوار سد بفراجرد در میان مدت 30 ساله تامین می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.