به گزارش ایرنا ، علی علایی روز چهارشنبه در جلسه توسعه گردشگری و هماهنگی برگزاری جشنواره زمستان بیدار افزود: اجرای طرح زمستان بیدار در پارس آباد به دلیل آب و هوای بهاری در زمستان می تواند نقش بزرگی در توسعه گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی و اشتغال پایدار داشته باشد.
او همچنین با اشاره به اینکه آب و هوای متفاوت و مطبوع ، طبیعت سرسبز در کنار رودخانه مرزی ارس ، جنگل های حاشیه آن ، جاذبه های بی بدیل طبیعی ، تاریخی و فرهنگ عشایری ، پتانسیل های منابع آبی و دریاچه های زیبا و مراتع و مزارع و باغات سرسبز پارس آباد در تمام فصول سال آماده پذیرش گردشگران است، گفت: کمتر جایی از کشور در فصل زمستان به سرسبزی بهاری این منطقه می باشد و باید از این ظرفیت و نعمت خدادادی به نفع توسعه استان بهره بیشتری برد.
علایی اظهار داشت: تالاب های تپراق کندی ، سد میل مغان ، دریاچه شهرک ، 40 پله دوست کندی ، 40 پله شهرک و جنگل های اطراف آن و سایت آهوی مغان در کنار قشلاق علملو و تفرجگاه و جنگل های سواحل رود ارس و مراتع و مزارع سرسبز و آلاچیق و زندگی عشایری و ورنی مغان و صنایع دستی توریسم سلامت ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگران می باشد که نیاز به شناساندن و معرفی بیشتر دارد.
فرماندار پارس آباد در ادامه فرودگاه پارس آباد را به عنوان اولین فرودگاه ایجاد شده استان بزرگترین ظرفیت برای توسعه گردشگری و اقتصادی کشور دانست و تشریح کرد: با بهره گیری از پروازهای منظم این فرودگاه می توان همایش های بین المللی ، کشوری و منطقه ای و تورهای آموزشی و پژوهشی و اکوتورسیم و جشنواره های ملی و مذهبی و مسابقات ورزشی را در آب و هوایی عالی در نیمه دوم سال میزبانی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه نگرش گذشته به شهرستان پارس آباد در حوزه گردشگری قابل قبول نیست، گفت تاکید استاندار بر توجه ویژه به شهرستان پارس آباد بوده و درصدد جبران این عدم توسعه هستیم.
نادر فلاحی از پیگیری تبدیل نمایندگی به اداره میراث فرهنگی پارس آباد خبر داد و خواستار پیگیری و مطالبه گری عمومی در خصوص عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه این شهرستان شد.
او گفت: در حوزه میراث تاریخی و فرهنگی برای معرفی و کاوش و مطالعه قلعه تاریخی اولتان و در حوزه صنایع دستی تا هفته دولت سال 98 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی افتتاح خواهد شده و در حوزه گردشگری با اجرای جشنواره ها قابلیت ها و ظرفیت های بزرگ توریسم کشاورزی و طبیعت گردی و سلامت و بوم گردی معرفی و تا سه ماه آینده نتایج این اقدامات به وضوح ملموس شده و حرکت رو به رشد گردشگری شهرستان پارس آباد آغاز خواهد شد.
در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات صیاد اسماعیلی رییس سابق و فریده سرودی سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پارس آباد مغان علیرضا ارژنگی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، آثار و اماکن تاریخی قلعه اولتان در بخش مرکزی ، تپه نادر در بخش اصلاندوز ،آق توره و قارا توره در بخش تازه کند ، سنگرهای مبارزات عشایر در جنگ با روس ها در روستای هوار کندی بخش اسلام آباد و خانه های تاریخی واقع در روستاها از قابلیت های تاریخی این شهرستان مرزی می باشد.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.