رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر 356 شرکت عضو حقوقی و حقیقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل هستند که با محوریت سازمان نصر ارائه خدمات می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمودنیا در مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ در اردبیل اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هر استان متشکل از فعالان بخش خصوصی در زمینه شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و افراد حقیقی هستند که با مدارک مرتبط با آی‌سی‌تی و براساس رای‌گیری هیئت مدیره تشکیل شده و به مدت سه سال فعالیت خود را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نصر کشور با آرای منتخبین استان‌ها هیئت مدیره‌ای را شکل داده تا با حکم رئیس جمهور، رئیس و اعضای هیئت رئیسه ملی انتخاب شوند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل گفت: اهم فعالیت ما در این سازمان شناسایی، ساماندهی و دسته‌بندی شرکت‌ها و تیم‌های مختلف در حوزه فناوری‌های نوین است که به صورت تخصصی از آنها حمایت کرده و سعی می‌کند در کنار کار تشکلی و صنفی این مجموعه‌ها را در رسیدن به اهدافشان کمک و یاری کنند.
محمودنیا افزود: این سازمان تلاش می‌کند تا کلیه خدمات حوزه فناوری و اطلاعات را از جزئی‌ترین تا کلی‌ترین خدمات با تعیین قیمت و نظارتی که انجام می‌دهد رصد کرده و در کنار کارگروه‌های مختلف دولتی به فعالیت‌های بخش خصوصی نظارت کامل داشته باشد.  
وی بیان کرد: سازمان نصر در استان اردبیل به عنوان بیست و نهمین استان از اوایل سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده به طوری که در این سه سال نسبت به معرفی، عضوگیری و تثبیت جایگاه خود اقدام کند و ما در سال گذشته و سالجاری با حضور در نمایشگاه الکامپ سعی می‌کنیم تا توانمندی سازمان نصر و نظام صنفی رایانه‌ای را به رخ مخاطبان بکشیم.  
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در کنار برگزاری نمایشگاه و تدارک برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه سازمان نصر بیش از 356 شرکت عضو اعم از حقوقی و حقیقی در استان اردبیل دارد و بیش از 2 هزار نفر پرسنل با این بخش خصوصی همکاری و همراهی دارند.  
محمودنیا ادامه داد: با توجه به فعالیت شایسته‌ای که این سازمان در جلب اعتماد مجموعه‌های دولتی و غیردولتی داشته سعی‌مان بر این است تا در عضویت افراد و شرکت‌های مختلف پایش را به صورت تخصصی انجام دهیم تا کارها به صورت مطلوب و با سهولت بیشتر به پیش رود.
وی از تشکیل شورای انتظامی در قالب این سازمان متشکل از نماینده پلیس فتا، استانداری و سازمان نظام صنفی خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا به غیر از شکایت از اتحادیه‌های صنفی مابقی شکایت‌های تخصصی در این شورا مطرح شده تا با کمک مشاورانی که رتبه‌بندی شدند مسایل و موضوعات مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد تا نیازی به مراجع بالاتر نباشد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی را یادآور شد و اظهار کرد: در قالب کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مختلف اکثر طرح‌های مصوب با نظارت دقیق اجرایی و عملیاتی می‌شود به طوری که بعد از سالیان طولانی و بلاتکلیفی‌هایی که شاهد آن بودیم فعالیت سازمان نظم صنفی با محوریت سازمان نصر از سال 94 در این استان شروع شده و هیئت مدیره این سازمان با حضور 9 نفر به همراه یک بازرس و سه نفر اعضای علی‌البدل برای مدت سه سال انتخاب شده و فعالیت خود را انجام می‌دهند.  
محمودنیا خاطرنشان کرد: با مصوبه مجلس امیدواریم طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات ایران به سرانجام رسیده و ما با تدوین آئین‌نامه‌های جامع برای این سازمان همچون نظام مهندسی ساختمان بتوانیم فعالیت‌های خود را به شکل هدفمند انجام دهیم.
وی دنیای آینده را دنیایی با محوریت آی‌تی و حرکت به سمت فناوری‌های نوین حتی در حوزه رسانه‌ای و کارهای تخصصی در بخش‌های مختلف اعلام کرد و گفت: این شرایط می‌طلبد که ما هر چه سریعتر سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات را تشکیل داده و به تقویت حرکت آن بیش از گذشته کمک کنیم.  
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل درآمد این سازمان را از محل دریافت حق عضویت اعضا یادآور شد و بیان کرد: در تهران و از محل برگزاری الکامپ درآمد خوبی نصیب شرکت نصر می‌شود اما ما در این استان در حد قابل قبول نمی‌توانیم از این محل درآمدی را کسب کنیم.
محمودنیا از سازمان نصر به عنوان نماینده بخش خصوصی در دفاع از حق و حقوق این بخش در قالب کارگروه‌ها و جلسات تخصصی دولتی‌ها یاد کرد و افزود: ما در حال مطالعه بازار استانی و فرامرزی برای تولید و عرضه محصولات حوزه آی‌تی هستیم که امیدواریم شرکت‌های فعال در این استان به حدی توانمند شوند که نیاز این بازار را به خوبی تامین کنند.
وی نقش این شرکت‌ها را در ایجاد اشتغال و کارآفرینی بسیار بااهمیت و ارزشمند توصیف کرد و گفت: استاندار اردبیل هدفگذاری شایسته‌ای را در حوزه 20 هزار اشتغال انجام داده است که لاجرم تحقق این امر جز همراهی بخش خصوصی به ویژه در فضای فناوری‌های نوین ممکن نیست و باید به این حوزه با ابزارهای مختلف به دید حمایتی و بسترساز کارآفرینی و اشتغال نگریسته شود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل بهترین راه حل در گذر از مشکل بیکاری را تقویت حوزه فناوری‌های جدید نظیر شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌‌آپ‌ها، مجموعه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حوزه آی‌تی با برندسازی و تقویت‌آپ‌ها، مجموعه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حوزه آی‌تی با برندسازی و تقویت مجموعه‌های مرتبط و زیرمجوعه اعلام کرد و گفت: نمایشگاه امسال الکامپ که در فضای یک هزار و 150 متری برپا شده هر چند از لحاظ کمیت غرفه‌های محدودی دارد اما از نظر کیفی نمایشگاه امسال به مراتب در عرضه محصولات شایسته‌تر از 8 دوره گذشته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.