امید علی رعنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لازم است با بررسی‌ کاستی‌ها و ضعف قوانین انتخابات در نحوه برگزاری، شرایط لازم و کافی کاندیداها، هزینه‌های انتخاباتی، نگرش تعداد قابل توجهی از کاندیداها به عناصر کاذب و دور از اخلاقیات همچون پول‌گرایی، طایفه‌گرایی و جریان‌سازی کاذب برای فریب افکار عمومی در چکش‌کاری دولت و مجلس در اصلاح قانون انتخابات به منظور تحقق عدالت مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی ادامه داد :در نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی باید بستر و فضا بر عناصر فرصت‌طلب، قدرت‌طلب و منفعت‌طلب در عرصه انتخابات تنگ شود .
رعنایی بابیان اینکه مجلس جای عناصر ضعیف با تفکر اشرافی‌گری که همیشه به دنبال انباشت ثروت بوده‌اند نیست افزود:
باید در قوانین جدید ساز و کار مناسب در نظر گرفته شود تا ضمن رعایت عدالت انتخاباتی و رقابت سالم و جوانمردانه از هر اقدام متناقض اخلاق و عدالت جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: در انتخابات نباید سرمایه‌داران و بساز بفروش‌ها پرچمداران عرصه انتخابات شوند بلکه زمینه برای حضور و رقابت پابرهنه‌های مالی اما انقلابی، صادق و شجاع که هدفی جز خدمت ندارند فراهم شود.
رعنایی اظهار داشت :در ادوارگذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهدحضور عناصر مختلف با گرایش‌ها و سلایق سیاسی اما با پول‌های کلان بودیم و اکنون هم بعضی‌ها با پول، حزب بازی و طایفه‌گرایی در صدد تغییر ذائقه مردم هستند .
وی بیان کرد:به یقین مجلس مقتدر و حلال مشکلات پابرهنه‌ها و جوانان، مجلسی است که از افراد سالم و پاکدست و با روحیه انقلابی و جهادی که آماده فداکاری است، تشکیل شود.
دبیر حزب رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود:انتظار مردم مومن و انقلابی از مجلس تهیه وتصویب قوانین جامع برای یک انتخابات سالم و درشان نظام جمهوری اسلامی به منظور راهیابی عناصر شایسته و شکل گیری مجلس مقتدر و مدافع منافع ملی و پابرهنگان جامعه باشد.
وی گفت: در این چارچوب باید به مهم‌ترین مطالبات مردم ولایت‌مدار، انقلابی و عشایر غیور خطه مرزی استان اردبیل توجه شود تا مسؤولان براساس عدالت و شاخص‌های وقعیتی، جغرافیایی، سیاسی ـ امنیتی درباره افزایش نماینده و اختصاص آن به شهرستان مستحق تصمیم بگیرند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.