به گزارش ایرنا ، معرفت آذری روز یکشنبه در نشستی با فرماندار نمین افزود: طرح سرشماری عشایر استان اوایل سال آینده اجرا می شود تا آخرین آمار و داده های مربوط به عشایر بروز رسانی استان شود.
وی گفت: جشنواره های عشایری نیز با برنامه ریزی مناسب در ایام و مناسب های مختلف در شهرستان های مختلف استان اجرا می شود.
فرماندار نمین هم در این نشست با بیان این که این شهرستان جمعیت عشایری در طول سالیان گذشته نداشته از حسن همجواری مردم منطقه با عشایر استان گیلان خبر داد.
عاطف ناصری همچنین بر تامین خدمات درمانی ، امنیت ، درمان احشام و تعمیر و احداث راه های دسترسی عشایر مهاجر و همجوار با شهرستان نمین تاکید کرد.
او عشایر را حافظان امین مرزهای استان و مردمانی انقلابی در مسیر اهداف نظام اسلامی دانست و افزود: خدمات رسانی به عشایر با همکاری و همراهی فرمانداران شهرستان های همسایه نمین ادامه خواهد یافت.
عشایر استان اردبیل 60 هزار هکتار از مراتع استان را که 58.3 از کل مساحت مراتع است را در اختیار دارند و در حالی که 6درصد از جمعیت کل استان را به خود اختصاص داده اند با برخورداری از یک میلیون و 500 هزار واحد دامی 30 درصد از پروتئین مصرفی این استان را تامین می کنند.
عشایر استان اردبیل با 15 هزار و 192 خانوار و 80 هزار نفر جمعیت در 10 شهرستان استان پراکنده اند و رتبه پنجم از لحاظ جمعیت ، رتبه سوم از لحاظ تعداد خانوار ، رتبه چهارم از نظر مراتع در اختیار ، رتبه سوم تولید فرآورده های لبنی و رتبه سوم از لحاظ ایلی جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده اند.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.