به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیمی از این اعتبار توسط سازمان میراث فرهنگی کشور و نیمی توسط استان تامین شده است.
او اظهار داشت: با اختصاص اعتبار بزودی عملیات ساخت اولین نمایشگاه و بازارچه دایمی صنایع دستی در ورودی شهر اردبیل آغاز می شود.
وی گفت: زمین مورد نظر برای احداث این نمایشگاه تملک شده و در 1.5 هکتار در خیابان مقدس اردبیلی احداث خواهد شد.
به گفته فلاحی ، در کنار عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان ورک شاپ های تولید صنایع دستی نیز دایر شده و در بخشی از نمایشگاه سوغات و غذاهای سنتی اردبیل معرفی می شود.
او با اشاره به فعالیت بازارچه صنایع دستی اردبیل در مجاورت مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی تشریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از گردشگران استان بدون بازدید از این مکان استان را ترک می ‌کنند در جانمایی احداث نمایشگاه دایمی صنایع دستی اردبیل مکانی در نظر گرفته شده تا در ورودی شهر بوده و مسافران ورودی و خروجی استان بتوانند از آن بازدید داشته باشند.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.