به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: در حالی که تعهد این شهرستان برای ایجاد اشتغال در سال جاری 738 فرصت شغلی بود ، با ایجاد هزار و 17 فرصت شغلی برای بیکاران منطقه بیش از تعهد عمل شده است.
وی با اشاره به نتیجه گیری تلاش ها برای راه اندازی کارخانه تعطیل شده نئوپان این شهرستان اظهار داشت: با راه اندازی دوباره این واحد صنعتی زمینه برای جذب 80 نفر از کارگران بیکار شده که در مدت 2 سال حقوق بیمه بیکاری از تامین اجتماعی دریافت می کردند، فراهم شد.
او گفت: فعالیت این کارخانه همچنین زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 500 نفر را فراهم خواهد کرد.
قنبری اظهار کرد: در 9 ماه امسال 87 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره بانکی از محل تسهیلات اعتباری اشتغال پایدار روستایی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 171 نفر و پرداخت 19 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر با اشتغال 45 نفر به متقاضیان طرح های مختلف کشاورزی ،صنعت ، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.
او با بیان اینکه خلخال با ایجاد فرصت شغلی برای 500 نفر در صنعت پوشاک از شهرستان های پیشرو استان است ، افزود: چند کارگاه تولید پوشاک انبوه در شهر و مناطق روستایی این شهرستان توسط مجریان این طرح ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی شده است.
قنبری گفت: امسال با پرداخت 7 میلیارد و 370 میلیون ریال تسهیلات از محل ایجاد مشاغل خانگی زمینه اشتغال ده ها نفر در این بخش فراهم شده و در حوزه توسعه صنعت فرش نیز 250 نفر در بخش چابک بافی و 150 نفر در بخش تولید فرش آذرخش آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه 398 نفر از جوانان نیز از تسهیلات احداث مسکن در خلخال استفاده کردند، افزود: در بخش تعاونی کارگران این شهرستان نیز 425 نفر دارای مسکن و 112 نفر نیز فاقد مسکن هستند که تلاش می شود با احداث مسکن امید زمینه مسکن دار شدن این افراد در آینده فراهم شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.