نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: یکی از خدمات ارزنده  انقلاب اسلامی که باعث حفظ غرور ملی شده  پیشرفت حوزه درمان ناباروری است که قبل از انقلاب اسلامی فعالیتی در این زمینه وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر ایران جزء  چهار کشور برتردر این زمینه است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت الله دکتر سیدحسن عاملی در جمع خبرنگاران  گفت: در قبال این خدمت با عظمت انقلاب اسلامی که به کشور ما کرده، خدمت ما نیز به انقلاب اسلامی که در حال حاضر دنیا آن را محاصره کرده است می تواند حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی وخلق حماسه در روز ۲۲ بهمن باشد.
وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل نمونه زنده این پیشرفت علمی است، افزود: در این مرکزکه از سال  ۱۳۸۹ راه اندازی شده بیش از یک هزار خانواده با بهره‌گیری از روش های درمانی مناسب صاحب فرزند شده اند.
نماینده ولی فقیه در استان  اردبیل خاطرنشان کرد: همین که کشورهای همسایه به حوزه پزشکی استان اعتماد کرده و برای درمان به این مرکز مراجعه می کنند جای بسی افتخار است. امروز که در اینجا حضور داشتم دو مورد از درمان های انجام گرفته موفقیت‌آمیز گزارش شد و یک زوج بعد از ۲۲ و زوج دیگر بعد از ۵ سال نازایی صاحب فرزند شدند که این خبرها امیدبخش و خوشحال کننده بود.
عاملی با اشاره به گزارش موفقیت درمان ۵۰ زوج نابارور در سه ماه اخیر در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: ناباروری می تواند مشکلات فرهنگی و غیر فرهنگی مختلفی داشته باشد به همین خاطر کارکنان این مرکز فقط فعالیت طبابتی  ندارند بلکه پیشقراولان فرهنگی جامعه هستند.
وی با یادآوری اینکه اطبای کشور حق بزرگی بر گردن ملت دارند و دنیا مدیون آنهاست،  گفت: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی توانسته در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند که یکی از آن، عرصه پزشکی است و خدا را شاکریم که کشور ما از تحولات علمی جهان عقب نمانده و در این تحولات، پایه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: از جهاددانشگاهی که مولود و از اثرات مثبت انقلاب است به خاطر خدمات ارزشمندش تشکر می‌کنم. این نهاد با سایر دستگاههای اجرایی دولت تفاوت دارد و انجام کارهای بزرگ برجای مانده را با فعالیت جهادی بر دوش کشیده که فعالیت در زمینه درمان ناباروری بخشی از آن است . عاملی با بیان اینکه در سایه فعالیت این مرکز، خوشبختانه اردبیل در درمان ناباروری  درخشش خوبی داشته است از مدیریت، پزشکان و کارکنان جهاد دانشگاهی استان اردبیل  تقدیر و تشکر کرد. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.