به گزارش ایرنا، معرفت آذری روز شنبه درجلسه شورای عشایر شهرستان بیله سوار افزود: این تسهیلات برای توسعه دامداری و دامپروری و خسارت دیدگان از خشکسالی پرداخت شده است.
وی یکی از مشکلات عشایر منطقه را تامین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز بر شمرد و اظهار داشت: برای حل این مشکل در آینده نزدیک سه دستگاه کامیون آب رسانی و یک دستگاه خودرو کمک دار برای عشایر این منطقه اختصاص خواهد یافت.
آذری بیان کرد: همچنین 30 مخزن تانکر آب ثابت با ظرفیت 2 هزار لیتری در قشلاقات فاقد آب شرب در مناطق عشایری به صورت رایگان توزیع شده است.
مدیر کل امور عشایر استان اردبیل افزود: امسال 800 کیلومتر راه عشایری در این استان تسطیح ، مرمت و بهسازی شده است.
وی از توزیع دفترچه های جدید هویتی عشایر در استان خبر داد و گفت: دفترچه ‌های جدید حاوی اطلاعات خانواده های عشایری است که امکان افزایش سطح خدمات ارائه شده به جمعیت عشایری را برای اداره کل امور عشایری در مرکز و ادارت امور عشایری شهرستان ها فراهم می کند.
وی اظهار داشت: برای رفع مشکل برق عشایر زحمتکش از محل اعتبارات ارزش افزوده در آینده نه چندان دور اقدام به خرید و توزیع پنل های خورشیدی خواهد شد.
عشایر استان اردبیل از 45 طایفه مستقل تشکیل شده که در هزار و 527 اوبا ، 527 قشلاق ، 237 ییلاق ، هفت زیست بوم و 51 سامانه زندگی می کنند.
در مقایسه با جمعیت عشایری کشور عشایر شاهسون اردبیل 6/5 درصد از جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند و در قیاس با جمعیت استان اردبیل 6 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
عشایر استان اردبیل سالانه 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز ، 43 هزار تن شیر ، پنج هزار و 400 تن پنیر و هزار و 500 تن پشم و 13 هزار و 600 متر مربع صنایع دستی تولید می کنند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.