محمد رضا شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محل در سال های گذشته نیز به عنوان محلی مناسب برای اجرای تمرین اسکی مورد استفاده شهروندان خلخال بود که با تلاش سرمایه گذار طرح گردشگری بام خلخال و استقبال جوانان علاقه مند به ورزش های مفرح زمستانی در روزهای اخیر آماده و به محلی مناسب برای استفاده خانواده ها از ظرفیت زمستانی در ایام تعطیل تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: این محل علاوه بر برخورداری از راه اختصاص منتهی به بلندترین نقطه شهر در محل اجرای طرح گردشگری بام خلخال بلحاظ گذر راه ارتباطی امامزاده سید دانیال از دامنه آن ، قابل دسترسی از این جاده به محل پیست می باشد.
او گفت: امسال برای اجرای زیرساخت های این مجتمع و احداث راه دسترسی ماشین رو و پیاده رو به بام خلخال و نیز برق رسانی به این پروژه 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هزینه می شود.
او با بیان اینکه پروژه راه دسترسی به بام خلخال هم اکنون از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: به محض مساعد شدن شرایط جوی این راه تکمیل و سرمایه گذار طرح نیز برای تکمیل و بهره برداری از فاز اول طرح که شامل ایجاد دهکده توریستی ، بازارچه صنایع دستی ، سرسره و سایر امکانات رفاهی و تفریحی است، تلاش می کند.
شایقی اظهار داشت: تاکنون برای اجرای طرح گردشگری بام خلخال 20 میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده و 60 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز برای تکمیل آن منظور شده که هنوز از سوی سرمایه گذار طرح دریافت نشده است.
مرتضی موذنی ، سرمایه گذار طرح گردشگری بام خلخال نیز گفت: با توجه به استقبال جوانان و خانواده ها در این محل برای انجام تمرین اسکی و تیوپ سواری نسبت به راه اندازی امکانات بالا برنده مورد نیاز این ورزش های زمستانی از جمله تله سیژ و تله اسکی اقدام شده و پیست اسکی روی چمن برای استفاده در قصول گرم سال نیز ایجاد خواهد شد.
پیست اسکی بام خلخال معروف به (قازان داش) سومین پیست اسکی پس از پیست های جاده زاویه و تفرجگاه اندبیل خلخال است که راه اندازی شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.