محمد قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشایی و برفروبی راه های مسدود شده از برف روستاهای خلخال در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش رستم با استفاده از ظرفیت 20 گروه راهداری و بکارگیری 25 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و برفروبی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: ارتفاع برف در برخی از راه های ارتباطی روستایی به حدی زیاد است که ماشین آلات برف روبی همچون لودر و گریدر قادر به برفروبی نبوده و از بولدوزرهای سنگین راه سازی با استفاده از تریلی های کمر شکن استفاده می شود.
او گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران در حال حاضر غیر از راه مسدود خلخال به پونل در استان گیلان سایر راه های فرعی و اصلی بین شهری این شهرستان باز بوده و تردد در آنها با استفاده از زنجیر چرخ جریان دارد.
وی اظهار داشت: راهداران مستقر در گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال به اسالم و تنها جاده قابل استفاده منطقه برای دسترسی به استان همسایه گیلان ، شب سختی را برای باز نگهداری این گردنه برف و کولاک گیر پشت سر گذاشتند.
وی مردم را به پرهیز از سفرهای غیر ضروری به این منطقه فراخاند و افزود: با قطع بارش برف تا ظهر امروز وزش باد شدید و آغاز کولاک در گردنه های برفگیر و راه های کوهستانی منطقه دور از انتظار نیست.
ارتفاع برف در خلخال 22 سانتیمتر و در مناطق کوهستانی و گردنه ها بیش از 50 سانتیمتر گزارش شده است.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان های سردسیر کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.