به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل ، علیرضا پوستی روز پنجشنبه در جلسه شورای شهر افزود: در زمینه جمع ‌آوری و ساماندهی کارگران در میادینی همچون پیرعبدالملک ، عالی‌ قاپو و دروازه مشگین شهرداری موظف شده محلی مناسب اعم از خرید یا اجاره مکانی را برای ساماندهی این کارگران انجام دهند تا در این محل کارگران بتوانند بر اساس تقاضاهای مردمی به کار روزانه مشغول شوند.
رییس شورای شهر اردبیل بیان کرد: در ساماندهی کارگران سایر نهادها نیز باید شهرداری را کمک کنند تا این افراد در قالب شغل آبرومند به کسب روزی حلال پرداخته و بدون اینکه سیمای شهری را مخدوش کنند در یک مکان مناسب به فعالیت خود ادامه دهند.
پوستی افزود: شهرداری لایحه پیشنهادی خود را در ساماندهی مشاغلی همچون کارگران غیررسمی را به شورا ارائه خواهد کرد تا بر اساس پیشنهادات مدون ساماندهی و جمع ‌آوری این کارگران به انجام برسد.
وی طرح دیگر پیشنهادی اعضای شورا را ایجاد گرمخانه برای کارتن ‌خواب ‌ها و افراد فاقد سرپناه ذکر کرد و گفت: به شهرداری پیشنهاد شده تا در برخی از مناطق شهری اقدام به احداث و اجاره مکان‌ هایی بکند تا کارتن‌ خواب ‌ها با نظارت دقیق از این فضای گرم استفاده کرده و از مزایای آن استفاده کنند.
رییس شورای شهر اردبیل تشریح کرد: این مسئولیت اجتماعی شورا و شهرداری است که برای کارتن خواب ‌ها، معتادان متجاهر و برخی دیگر از گروه ‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست فضای زندگی همراه با آرامش را فراهم آورد و شورا و شهرداری در سال‌ های اخیر در این زمینه به وظایف خطیر خود عمل کرده‌ اند.
وی همچنین با اشاره به طرح پیشنهادی اعضای شورا برای انتخاب شهروند نمونه اظهار داشت: در این طرح از بین ساکنان مناطق مختلف شهرداری اردبیل پنج نفر به عنوان شهروند نمونه در هر منطقه انتخاب می شوند تا بر اساس شاخص‌ های تعریف شده در توجه به نظافت شهری، رعایت مقررات و الزامات زندگی شهری به عنوان شهروند نمونه و پرتلاش معرفی شوند.
پوستی همچنین در زمینه طرح جمع‌ آوری سگ‌های ولگرد گفت: شهرداری در کنار کشتارگاه قدیمی اردبیل زمین یک هکتاری از منابع طبیعی برای حصارکشی و جمع‌ آوری سگ ‌های اختصاص می دهد که عمده فعالیت ها در این زمینه به جای اتلاف مربوط به زنده ‌گیری و اخته کردن آنهاست.
او افزود: تاکنون آزار و اذیتی را از سوی سگ‌ ها در شهر اردبیل مشاهده نشده و تلاش مجموعه شهرداری نیز بر بهره گیری از بهترین روش‌ ها و آشناسازی شهروندان نسبت به ساماندهی این کار متمرکز شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.