به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی روز چهارشنبه در بازدید از جهاد دانشگاهی اردبیل بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی به کشور را خدمت علمی دانست و افزود: انقلاب اسلامی بنیه علمی کشور را در عرصه‌ های مختلف بالا برده که قابل قیاس با زمان رژیم گذشته نیست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران از نظر صنایع نظامی در موقعیتی است که می‌تواند از کشور در مقابل تعرض دشمنان دفاع کند، گفت: تمام این توانمندی ‌ها به برکت تحولات علمی کشور است.
او با اشاره به اینکه پزشکان و فعالان علمی کشور می‌ توانند ایران را به نحو شایسته در دنیا معرفی کنند که با ساعت‌ ها برنامه‌ فرهنگی این کار امکان ‌پذیر نیست، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی تشکیل شده تا گره‌ های موجود در عرصه‌ های علمی ، صنعتی ، تحقیقاتی و کشاورزی کشور و استان را حل کند.
امام جمعه اردبیل همچنین گفت: در سایه فعالیت ‌های جهاد دانشگاهی، چهره استان اردبیل در کشور و کشورهای همسایه بسیار خوب جلوه کرده و این نهاد با عشق به وطن، انقلاب اسلامی و غرور مقدس ملت فعالیت می کند.
آیت الله عاملی با اشاره به اینکه در استان اردبیل قابلیت ‌های خوبی در زمینه ‌های کشاورزی ، گیاهان دارویی و معادن وجود دارد که جهاد دانشگاهی می ‌تواند در آنها ورود کند، اضافه کرد: ثروت ، چاه ‌های نفت نیست بلکه ثروت بذر و ژن است و جهاد دانشگاهی همان طور که در حوزه سلامت باروری بسیار برجسته عمل کرده روی این امور هم باید کار و تمرکز کند تا بتواند نیازهای کشور و استان را برطرف کند.
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل در سال 1389 راه اندازی شده و تاکنون درمان بیش از هزار زوج موفقیت ‌آمیز بوده و 450 نوزاد متولد شده که این میزان موفقیت مطابق با مراکز ملی و بین ‌المللی بوده است.
مهران اوچی اردبیلی از پذیرش بیش از 300 زوج جمهوری آذربایجان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد و سونوگرافی، IVF، IUI ، انتقال جنین ، میکرواینجکشین ، هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی را از جمله فعالیت ‌های این مرکز ذکر کرد.
وی اظهار داشت: سه مرکز مشاوره مامایی، ژنتیک و روانشناسی، سه آزمایشگاه تشخیص طبی، جنین‌ شناسی و ژنتیک ، 2 اتاق عمل مردان و زنان از بخش ‌های مستقر در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل است.
اوچی اردبیلی، ایجاد مجتمع سلامت را از اهداف توسعه‌ ای جهاد دانشگاهی استان اردبیل و کمک به احیای گردشگری سلامت استان ذکر کرد و گفت: ایجاد این مجتمع علاوه بر ایجاد فضای مناسب و استاندارد برای ارائه خدمات درمان ناباروری، زمینه ورود این نهاد به حوزه سلول درمانی و مطالعه و ارائه خدمات درمانی بیماری سرطان را نیز فراهم می کند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.