بیست و یکمین جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان اردبیل با تاکید بر رفع موانع از سوی بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسیر حمایت از سرمایه‌گذاران برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این جلسه که معاون دادگستری اردبیل، دادستان و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به همراه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی انجام شد، به 6 پرونده صاحبان تولید و سرمایه‌گذاران که اغلب با بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی بوده رسیدگی شد تا مشکلات و موانع پیش‌روی آنها برطرف شود.
در این جلسه مشکل شرکت سایپا موتور پارس‌آباد با بانک ملی و در اعتراض به نحوه عقد قرارداد در سود و جرایم بانکی مطرح شد که در این زمینه پرونده به کارشناسان دادگستری ارجاع داده شد تا نحوه محاسبه سود و جرایم مشخص شود.
در این جلسه همچنین مشکل واحد پرورش اسب مادیان در رفع معارض و تداخل با امور اراضی و منابع طبیعی و جهادکشاورزی، واحد دامداری قوش‌قیه‌سی با شرکت آب منطقه‌ای، مشکل شرکت شیرین گام بهپسند با بانک کشاورزی در زمینه تقسیط مجدد بدهی انباشت شده، واحد پرورش قارچ سپیدان با بانک کشاورزی در استمهال بدهی و تقسیط مجدد تسهیلات و مشکل شرکت نساجی اردبیل با امور مالیاتی در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد.  
در این جلسه مقرر شد با توجه به بروز سیل در واحد پرورش قارچ سپیدان مهلت 6 ماهه برای بازپرداخت بدهی صاحبان این واحد تولیدی از سوی بانک کشاورزی اعمال و آب منطقه‌ای نیز پرونده دامداری قوش‌قیه‌سی را ظرف 10 روز آینده به کمیسیون ماده 3 حریم و بستر ارجاع داده و رفع مشکل در دستور کار قرار گیرد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این جلسه اظهار کرد: تلاش ما در این جلسات بر این است تا از کوچکترین روزنه برای کمک و یاری سرمایه‌گذاری استفاده کرده و بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی را مجاب کنیم تا همراهی و همکاری خود را با فعالان بخش تولید و اشتغال انجام دهند.
یوسف خدادادی خاطرنشان کرد: با پرهیز از مانع‌تراشی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سالی که مزین به حمایت از تولید کالای ایرانی است تلاش مضاعف بر این است تا اهداف و برنامه‌های حوزه تولید مورد توجه و مراقبت قرار گیرند.
وی گفت: مجموعه دادگستری سعی دارد تا به هر شکل ممکن مشکلات و موانعی که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با آن روبرو هستند با بهره‌گیری از اهرم‌های قانونی رفع کرده و بستر یک حمایت قانونی و مشروع را از سرمایه‌گذاری درست و منطقی فراهم آورد.
خدادادی بیان کرد: در جلسه امروز عمده مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه‌گذاران همکاری بانک‌ها در تقسیط مجدد بدهی‌ها و استمهال آنها بوده که در کنار بانک‌ها مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام حمایت خود را از سرمایه‌گذاران مطرح کردند که امیدواریم در عمل نیز این حمایت‌ها را شاهد باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.