سرهنگ علی قهرمان طالع روز چهارشنبه در گفت گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: میانگین زمانی کشف پرونده ها ی جرایم فضای مجازی و اینترنتی در کشور 65 روز است که این رقم در استان اردبیل 16 روز است.
وی اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته امسال تاکنون سوءاستفاده های مالی و کلاهبرداری، انتقامجویی و تسویه حساب های شخصی و مسائل اخلاقی به ترتیب بیشترین انگیزه ارتکاب جرم از سوی متهمان در استان بوده است.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده های مالی و کلاهبرداری کاربران فضای مجازی به هیچ نحو به افراد ناشناس و غریبه اعتماد نکنند و از در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی و خصوصی مانند شماره کارت بانکی، شماره حساب و رمز اول و دوم کارت بانکی خود به آنها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.
او ادامه داد: جلب اعتماد و سوء استفاده از آن، فریب کاری، وسوسه های تحریک کننده و ارائه قیمت های غیر واقعی و عمومی از جمله شگرد مجرمان به هنگام کلاهبرداری اینترنتی است.
قهرمان طالع گفت: کلاهبرداران در این حوزه با نمایش کالای غیر واقعی و جعلی و به بهانه های واهی از افراد کلاهبرداری می کنند.
رییس پلیس فتای استان اردبیل از مردم خواست قبل از رویت فیزیکی کالای ارائه شده برای فروش در شبکه های اجتماعی و مجازی مبلغی پرداخت نکرده و در ملاقات ها حضوری نیز به تنهایی حاضر نشوند.
وی از مردم بویژه نوجوانان و جوانان خواست از عضویت در گروه های شرط بندی مسابقات ورزشی، همسر یابی، صیغه، قمار اینترنتی و دانلود اینترنت رایگان و سایر گروه های مشکوک خودداری کنند.
اوهشدار داد: عضویت در چنین گروه هایی علاوه بر اینکه جرم است اصولا دام های نامریی برای انواع سوء استفاده از افراد می باشد.
وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می کنند، اظهار داشت: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.