به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز چهارشنبه در جلسه کمیته سوخت خلخال افزود: تاکنون 28 هزار و 427 خانوار شهری و روستایی این منطقه شامل 100 درصد جمعیت شهری و 80 درصد جمعیت روستایی از گاز استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از طرح ها و پروژه های گازرسانی روستایی به روستاهای دور افتاده و واقع در مناطق صعب العبور این شهرستان ، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از گاز طبیعی 98 درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت.
او گفت: در حال حاضر 18 هزار و 46 خانوار شهری و 11 هزار و 381 خانوار روستایی در سه شهر خلخال ، کلور و هشجین و روستاهای واقع در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش رستم جزو مشترکین شرکت گاز این شهرستان هستند.
صادقی افزود: 48 درصد از طرح های گازرسانی اجرا شده در این شهرستان از نیمه دوم آبان سال 92 تا آبان سال جاری اجرا شده و در این مدت شرکت گاز استان اردبیل برای اجرای پروژه های گازرسانی به مناطق روستایی بیش از هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه کرده است.
او با بیان اینکه اجرای طرح های گازرسانی به روستاها در مصرف نفت سفید و هزینه های مربوط به حمل این سوخت به مناطق روستایی منجر به صرفه جویی در وقت و هزینه شده ، اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی سوخت زمستانی روستاهای فاقد گاز طبیعی بموقع ذخیره سازی شده و در صورت مسدود شدن راه های ارتباطی بر اثر بارش های سنگین برف مشکلی در تامین سوخت نفت سفید این مناطق پیش نخواهد آمد.
شهرستان خلخال با 86 هزار جمعیت در جنوب استان اردبیل واقع شده و بدلیل کوهستانی بودن و واقع شدن بیشتر روستاها در مناطق صعب العبور، هزینه های گازرسانی به مناطق شهری و روستایی آن چند برابر هزینه گازرسانی در سایر مناطق استان اردبیل است.
او با بیان اینکه احتمال افت فشار گاز در زمان های بارش های سنگین برف و افت دمای هوا دور از انتظار نیست مسئولان مراکز حساس شهرستان از جمله بیمارستان ، مراکز درمانی و نیز متصدیان نانوایی ها را به آماده سازی امکانات گرمایشی دو گانه سوز خود برای استفاده در مواقع بحرانی فراخواند.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرهای سردسیر کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.