شهامت هدایت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این پروژه ها در مناطق مختلف استان با محوریت مشارکت مردمی از مزیت های مهم آن محسوب می شود.
وی بیان کرد:حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از جمله آب و خاک بسیار حیاتی بوده و یکی از راه های مهم و عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب منابع طبیعی اجرای طرح های آبخیزداری است که طی سال های اخیر بطور جدی در کانون توجه مسئولان استان قرار گرفته است.
وی ادامه داد : در این شرایط قرارگرفتن 533 هزار هکتار اراضی در سد سبلان ، 73 هزار هکتار در سد یامچی و 386 هزار هکتار در سد عمارت بر اهمیت حوزه های آبخیز استان افزوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه هیچ اقدام عملی و اجرایی در این اداره کل بدون مطالعه اجرایی صورت نمی گیرد افزود: امسال عملیات اجرایی در 11 حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با توجه به مطالعات تفضیلی انجام می شود.
هدایت گفت: با توجه به حساسیت موضوع آب و خاک در کشور و اهمیت آن و لزوم حفاظت از منابع آب محدود و هماهنگی در حوزه های آبخیز اعتبارات ویژه از محل صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد توسعه پایدار به استان اختصاص یافته است.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.