حجت الاسلام عبدالاحد بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 2 روز گذشته امدادگران و نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس این جمعیت به 114 نفر از سرنشینان خودروهایی عبوری از این گردنه که برغم باز بودن مسیر بدلیل کولاک شدید و محدودیت دید قادر به ادمه راه نبوده و در میان راه متوقف شده بودند، کمک کردند.
وی اظهار داشت: تعدادی از گرفتار شدگان و سرنشینان خودروهای متوقف در میان برف و کولاک جاده با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر در پایگاه گردنه الماس بصورت موقت اسکان داده شده و پس از آرام شدن شرایط جوی و فروکش کردن کولاک به سمت مقاصد خود در خلخال و اسالم هدایت شده و به مسیر خود ادامه دادند.
او گفت: کمک به بستن زنجیر چرخ، کمک به بازگشت خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی و اسکان اضطراری افراد حادثه‌ دیده از خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر به گرفتار شدگان در برف و کولاک بود.
وی با اشاره به امکانات بکار گرفته شده در این حوادث اظهار داشت: چهار تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با 12 نیروی عملیاتی و 2 دستگاه خودرو آمبولانس به کمک هموطنان و سرنشینان عبوری از این گردنه سخت همواره برف گیر رسیدند.
بابایی افزود: امدادگران هلال احمر خلخال در بسیاری از موارد و در صورت نیاز علاوه بر پوشش حوزه استحفاظی استان اردبیل به گرفتار شدگان در برف و سرمای حوزه استان گیلان نیز امداد رسانی کردند.
او به مسافران جاده ارتباطی خلخال ، اسالم توصیه کرد از آخرین وضعیت شرایط هوا قبل از حرکت به سمت این مسیر اطلاع حاصل کنند.
وی گفت: بهتر است هموطنان در فصل زمستان بویژه در شرایط جوی نامساعد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت مسافرت تجهیزات زمستانی ، تغذیه و پوشاک گرم همراه داشته باشند.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.