به گزارش ایرنا ، صابر افضل نیا روز چهارشنبه در جلسه تعامل با نیروی انتظامی مشگین شهر تشریح کرد: یگان حفاظت به تنهایی قادر به حفظ و حراست از آثار باستانی استان نیست و گستردگی مناطق تاریخی و محدودیت نیروی انسانی و امکانات مانعی در حراست از این آثار در مقابل تعددی افراد سودجو و فرصت طلب است.
او بر لزوم تداوم گشت های نظارتی از آثار تاریخی در شهرستان های مختلف استان تاکید کرد و گفت: انتظار می رود خود شهروندان نیز در صیانت از آثار یاریگر ما بوده و در صورت مشاهده حفاری غیرمجاز مراتب را در کمترین زمان اطلاع رسانی کنند.
او اظهار داشت: تشکیل انجمن های میراث فرهنگی با استفاده از ظرفیت معتمدین و نیز دستگاه های اجرایی می تواند کمک بزرگی در پیشگیری از دست اندازی غارتگران میراث فرهنگی و جلوگیری از حفاری های شبانه مناطق دارای آثار باستانی باشد.
افضل نیا گفت: برای اعضای انجمن میراث فرهنگی در شهرستان ها کارت عضویت سه ساله صادر خواهد شد.
به گفته وی، با هدف گسترش فعالیت انجمن های میراث فرهنگی، این انجمن ها در بخش ها و دهستان ها نیز تشکیل و گستره فعالیت آنها تمام مناطق دارای آثار باستانی استان را پوشش خواهد داد.
اردبیل دارای سایت ها و محوطه های تاریخی ارزشمندی از جمله محوطه باستانی شهریری، گیلوان، بوینی یوغون و اولتان است که با قدمت هزاران ساله، نشان از اهمیت تاریخی و علمی این استان دارد.
هزار اثر تاریخی ، فرهنگی در این استان شناسایی شده که تعداد زیادی از آنها قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی ایران را دارند.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.