به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز دوشنبه در نشست با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: نباید از ظرفیت های کشورهای همسایه غافل شویم و فرمانداری بیله سوار تلاش می کند روابط خود را با فرمانداری آن سوی مرز تقویت کند و در این زمینه با وزارت امور خارجه هماهنگی های لازم انجام شده است.
او گفت: با هماهنگی های انجام شده با فرماندهی هنگ مرزی کشور برای اولین بار جشن های نوروزی به صورت مشترک در نقطه مرزی بیله سوار با جمهوری آذربایجان در نوروز 98 برگزار می شود که نقطه عطفی در روابط بین 2 کشور ایجاد شده و می توان از آن به عنوان تاریخی ترین حرکت یاد کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این نشست دانشگاه را بخش اصلی و شتاب دهنده توسعه هر منطقه عنوان کرد.
اسحاق رسولی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود فعالیت های نوینی را به سمت نوآوری، فناوری و کارآفرینی آغاز کرده تا به خدمات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی تنوع بخشد.
وی افزود: با توجه به تعریف مسئولیت اجتماعی برای شهرهای استان، شهرستان بیله سوار قابلیت و ظرفیت بالایی در زمینه تجارت و بازرگانی بین الملل دارد و نقطه تعاملات بین المللی محسوب می شود.
رسولی به ایده راه اندازی پایانه صادرات در این شهر اشاره کرد و گفت: پایانه صادرات مدنظر باید خمیرمایه دانشی داشته و فعالیت های آن بر پایه دانش بنیان باشد و ورود به این حوزه سنتی نخواهد بود.
او یکی از برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی استان را تبادل علمی با کشورهای همسایه دانست و گفت: در تلاش هستیم تعاملات علمی در زمینه های انتشار نشریه، برگزاری کنفرانس علمی، دوره آموزشی مشترک و تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه های جمهوری آذربایجان برقرار کنیم که در این زمینه همکاری و حمایت مسئولان دولتی حائز اهمیت است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.