به گزارش ایرنا ، ملکه گلمغانی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مرحله اول لیست صنعتگران واجد شرایط و افرادی که بیمه آنها قطع شده ، احصا می شود.
او اظهار داشت: پس از نهایی شدن لیست متقاضیان با اطلاعات کامل از جمله کارت مهارت و پروانه تولید، این لیست به سازمان میراث فرهنگی ارسال می شود تا سهمیه بیمه برای این افراد درخواست شود.
وی گفت: سهمیه بیمه یا به شکل بیمه روستایی شامل بیمه بازنشستگی و یا بیمه تامین اجتماعی شامل بازنشستگی و خدمات درمانی است که از سوی سازمان درخواست و کسب سهمیه خواهد شد.
گلمغانی زاده با تاکید بر اینکه بیمه روستایی با وجود عدم برخورداری از خدمات درمانی به مراتب محاسنی در دوران بازنشستگی دارد، افزود: افرادی که فعال صنایع دستی و متقاضی بیمه هستند می توانند به معاونت صنایع دستی اداره کل مراجعه و مدارک خود را تحویل دهند.
او گفت: در پوشش بیمه هنرمندان محدودیتی برای رشته های صنایع دستی وجود ندارد و از هر رشته ای تقاضایی ارسال شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.