​به گزارش ایرنا، علی رحمتی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در 9 ماهه امسال بیش از 84 میلیون و 493 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه این میزان تردد توسط 64 سامانه تردد شمار به ثبت رسیده، اظهار داشت: در این مدت جاده اردبیل آستارا با 4 میلیون و 467 هزار بیشترین تردد و جاده اردبیل - سرعین از مسیر جاده ارجستان با 159 هزار کمترین تردد را داشته است.
دبیـر کمیسیون اجرایی ایمنی راههای استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت میانگین سرعت متوسط 70 کیلومتر بر ساعت بوده، بیان کرد: بیشترین تخلف از سرعت غیرمجاز در سه راهی صحرا تا سه راهی سربند و سه راهی مشگین شهر به پارس آباد به ثبت رسیده است.
رحمتی اضافه کرد: هم اکنون 27 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با قابلیت ثبت پلاک خودروها در جاده های استان درحال بهره برداری است و مکان یابی 24 مورد دیگر نیز برای نصب در جاده های اردبیل – پارس آباد و اردبیل – سـرچم انجام شده است.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در 9 ماهه سال جاری در جاده استان همچنین بیش از 26 هزار تخلف سرعت غیرمجاز شناسایی و ثبت و 24 هزار تخلف برای اعمال قانـون به پلیس راه کشـور ارسال شده است.
او افزود: در 9 ماه امسال 5 میلیون و 286 هزار تردد از استان خارج و 5 میلیون 332 هزار تردد وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع میزان ورود و خروج وسایل نقلیه به جاده ها 9 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه 10 درصد وسایل نقلیه عبـوری از محورهای استان را وسایل نقلیه سنگین تشکیل می دهد، اظهار داشت: در این مدت بیش از 34 هزار تخلف اضافه تناژ توسط سامانه توزین حین حرکت شناسایی و از این مقدار 15 هزار تخلف به پلیس راه کشور ارسال شده است.
رحمتی از رانندگان خواست رانندگی در طول مسیر را جز سفر دانسته و به هیچ عنوان برای رسیدن به مقصد عجله نکرده و از حرکت های خطر آفرین پرهیز کنند و با احترام به قوانین و رعایت سرعت مطمئنه در جاده های بین شهری حافظ جان و مال خود و یاری رسان گروه های امدادی از جمله پلیس و راهدارن باشند.
استان اردبیل 145 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 768 کیلومتر راه روستایی دارد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.