محبوب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و همه تلاش مجموعه راه و شهرسازی بر این است تا با اقدام های ضربتی در کوتاه مدت و میان مدت به میانگین کشوری دست یابیم.
وی با اشاره به محدودیت ها در زمینه اجرای طرح های عمرانی در کشور گفت: ساخت دست کم سالانه 30 کیلومتر بزرگراه در استان برنامه ریزی شده تا در پایان چهار سال دولت به میانگین کشوری برسیم.
وی بیان کرد: احداث 650 کیلومتر بزرگراه در استان برای بلندمدت برنامه ریزی شده اما در میان مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری می باشد.
حیدری اظهار داشت : امسال تخصیص اعتبارات پروژه های راه سازی این استان در مقایسه با سال قبل چهار برابر رشد داشته و چهار پروژه ملی بزرگراهی برای استان تعریف شده بود که این تعداد در بودجه سال 98 به هفت پروژه ملی افزایش یافته است.
حیدری اضافه کرد: مهم ترین این پروژها شامل باند دوم اردبیل - سرچم ، احداث بزگراه اردبیل - آستارا (جاده گردنه حیران) ، احداث راه اصلی گرمی - بیله سوار، اردبیل - مشگین شهر - اهر و پروژه رضی - امیرکندی هستند.
وی ادامه داد: امسال اقدامات اساسی در جاده خلخال - اسالم صورت گرفته و علاوه بر آن 15 کیلومتر از جاده برندق - جعفر آباد به طول 19 کیلومتر زیرسازی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از مسیر شال - ماجولان هم هفت کیلومتر باقی مانده و تلاش می شود بزودی تکمیل شود.
حیدری درباره احداث باند دوم جاده سربند - مشگین شهر افزود: مطالعات این طرح در حال انجام بوده و در پی جذب سرمایه گذار برای اجرای این پروژه هستیم.
وی اعتبار مورد نیاز برای مسیر کلور خلخال - درام زنجان را هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مسیر به طول 55 کیلومتر بوده که 37.5 کیلومتر آن مربوط به حوزه اردبیل و 17.5 کیلومتر دیگر مربوط به استان زنجان که 27.5 کیلومتر آن به پیمانکار واگذار شده و 10 کیلومتر دیگر نیز واگذار می شود.
استان اردبیل 137 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.