به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، داود شایقی افزود: یک هزار و 800 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که400 پروژه از این تعداد دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌ برداری می ‌رسد.
وی با بیان اینکه امسال پروژه‌های حوزه راه ، آب و راه آهن در اولویت تکمیل و تزریق منابع قرار داشت، افزود: برای طرح راه آهن اردبیل امسال علاوه بر 101 میلیارد تومان اعتبارات دولتی از طریق بانک ملی نیز 250 میلیارد تومان منابع تزریق می شود.
او اضافه کرد: بانک ملی از قسط اول خود تاکنون 180 میلیارد تومان منابع را تزریق کرده و تا آخر امسال به صورت 100 درصد قسط سال اول که 250 میلیارد تومان است پرداخت خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: در سال آینده نیز150 میلیارد تومان منابع دولتی برای راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده که با احتساب قسط دوم بانک ملی سال آینده این طرح 400 میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت.
به گفته وی ، برای سال 99 نیز 520 میلیارد تومان منابع برای راه آهن پیش‌بینی شده که قرار است بازپرداخت تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ملی به این پروژه توسط دولت از سال 1400 شروع شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یکی دیگر از اولویت‌های تزریق اعتبار را آب شرب اعلام و بیان کرد: در حوزه آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری که سهم عمده‌ای از این منابع متوجه عشایر بیله‌سوار و پارس‌آباد است در کنار تکمیل 8 مجتمع آبرسانی سعی بر این است تا تک پروژه‌ها نیز در این حوزه اجرایی و عملیاتی شود.
شایقی با بیان اینکه 30 درصد اعتبارات استانی قرار است در حوزه تامین آب شرب روستایی و عشایری هزینه شود افزود: برای تامین آب شرب با تامین 2 میلیارد و 100 میلیون تومان و خرید 9 تانکر جدید آبرسانی و تحویل آن به آب و فاضلاب روستایی اقدام شده و تا پایان امسال این تانکرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
او با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه راه تا چهار برابر گفت: برای بزرگراه اصلی اردبیل – مشگین‌شهر 10 میلیارد و 500 میلیون تومان، راه اصلاندوز به بیله‌سوار 12 میلیارد تومان، رضی – امیرکندی – بیله‌سوار 10 میلیارد و 500 میلیارد تومان و همچنین راه اردبیل به سرچم و نمین به آستارا نیز به عنوان پروژه‌های جدید و ردیف ‌دار منابعی اختصاص یافته است.
شایقی ادامه داد: بیش از 70 درصد اعتبارات حوزه راه سازی تخصیص یافته و در کنار راه‌های اصلی توسعه راه‌های روستایی نیز در اولویت مدیران و مسئولان استانی قرار گرفته است.
دبیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین به پیش‌بینی اجرای 98 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌ شود تا پایان بیش از 80 درصد این پروژه‌ها عملیاتی و اجرایی شود.
شایقی افزود: سامانه‌ای در استان طراحی شده تا طرح‌های اقتصاد مقاومتی و روند اجرا و پیشرفت آنها به صورت دقیق ثبت شود.
وی همچنین اظهار داشت: در سال آینده بودجه استان اردبیل از 645 میلیارد تومان سال جاری به 942 میلیارد تومان افزایش مس یابد.
شایقی به رشد 42 درصدی اعتبارات استان در سال آینده اشاره کرد و گفت: در هر سه حوزه اعتبارات استانی، ملی و ردیف متفرقه، بودجه استان رشد قابل قبولی دارد.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.