به گزارش ایرنا، دکتر اسحاق رسولی روز شنبه در آیین معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر افزود: مسئله گرایی مهمترین رویکرد کلیدی این دانشگاه است که واحدهای دانشگاهی به سمت شناسایی و حل مسئله حرکت کرده و در توسعه منطقه ای نقش فعال ایفا کند.
وی بیان کرد: در کشور 40 مسئله کلان شناسایی شده که این مسائل به هزاران پروژه علمی تبدیل شده و از این پس پایان نامه های دانشجویی از بین آنها انتخاب می شود.
رسولی گفت: سعی بر این است که اتکا به شهریه با حل مسائل اجتماعی و ارزش افزایی تا پنج سال آینده به میزان 40 درصد کاهش یابد و این امر همکاری و هماهنگی همه دست اندرکاران دانشگاهی و مسئولان استانی را می طلبد.
وی اظهار داشت: آموزش عالی در 40 سالگی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و تنها مقطع تاریخی است که یک حاکمیت در این مدت طولانی به علم اهمیت می دهد.
وی اظهار داشت: بعد از انقلاب در زمینه های آموزشی و پژوهشی بسیار رشد داشته ایم و باید تلاش کنیم در زمینه های نوآوری و فناوری نیز به دانشگاهی در تراز انقلاب دست یابیم.
رسولی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که رشد متوازن را ایجاد کند و با درگیر کردن واحدها با مسائل توسعه ای و منطقه ای، فعالیت های خود را به داخل دانشگاه محدود نکرده و به معنای واقعی در حل مسائل اجتماعی نقش ایفا کند.
رسولی گفت: با راه اندازی واحدهای رشد و فناور نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه منطقه ای پررنگ می شود.
وی افزود: از ایده های جدید در داخل و خارج دانشگاه با اعطای تسهیلات، مکان و مشاوره، حمایت می کنیم تا این ایده ها به محصول دانش بنیان تبدیل شوند.
رسولی گفت: در این جلسه از زحمت های ابراهیم دادفر تقدیر و بابک پهلوان به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر معرفی شد.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.