رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 400 پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
داود شایقی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: با تصویب بودجه 97 و ابلاغ آن از اوایل سالجاری ما سعی کردیم از اردیبهشت ماه جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته‌های برنامه‌ریزی 10 شهرستان را برگزار کرده و توزیع اعتبارات را انجام دهیم. وی خاطرنشان کرد: این روند تا تیرماه ادامه داشته و با مبادله موافقتنامه‌ها شاهد توزیع اعتبارات به شکل استانی بودیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: علاوه بر اعتبارات استانی استان اردبیل با بهره‌مندی از اعتبارات ملی و ملی استانی شده سعی کرد تا بتواند در مجموع برای 49 پروژه مهم سهم اعتباری دریافت کند. شایقی مجموع اعتبارات استانی را سرجمع 665 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا آخر سال مالی تخصیص و جذب اعتبارات ادامه دارد به طوری که تاکنون نیمی از این اعتبارات به استان اردبیل اختصاص یافته است. وی تلاش همه دستگاه‌های اجرایی را برای جذب اعتبارات از محل استانی و ملی تا پایان تیرماه یادآور شد و بیان کرد: دو سالی است که فرصت جذب اعتبارات با تشخیص مجلس تا پایان شهریورماه اعلام می‌شود ولی به صورت قانونی دستگاه‌ها تا 30 تیرماه فرصت جذب اعتبارات را دارند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به وجود یک هزار و 800 پروژه نیمه تمام در سطح استان اشاره و تصریح کرد: حدود 400 پروژه از این تعداد دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی پروژه‌ها نیز در سال‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد.
راه و آب همچنان اولویت توزیع اعتبارات استان شایقی در ادامه بیان کرد: در سالجاری نیز پروژه‌های حوزه راه و آب و همچنین راه آهن در اولویت تکمیل و تزریق منابع قرار داشت به طوری که برای راه آهن اردبیل امسال علاوه بر 101 میلیارد تومان اعتبارات دولتی از طریق بانک ملی نیز 250 میلیارد تومان منابع تزریق می‌شود. وی ادامه داد: بانک ملی از قسط اول خود تاکنون 180 میلیارد تومان منابع را تزریق کرده و تا آخر امسال به صورت 100 درصد قسط سال اول که 250 میلیارد تومان است پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در سال آینده نیز با پیگیری‌های انجام شده و با عنایت رئیس سازمان برنامه و بودجه 150 میلیارد تومان منابع دولتی برای راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده که با احتساب قسط دوم بانک ملی سال آینده راه آهن 400 میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت. شایقی خاطرنشان کرد: برای سال 99 نیز 520 میلیارد تومان منابع برای راه آهن پیش‌بینی شده که قرار است بازپرداخت تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ملی به این پروژه توسط دولت از سال 1400 شروع شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.