رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای تشکیل بانک اطلاعاتی ایده در استان اردبیل خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور در مراسم اختتامیه رویداد شتاب با محوریت کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی با مطرح کردن این سئوال که علم بهتر است یا ثروت، گفت: امروزه علم و ثروت باید در کنار یکدیگر باشند، چراکه دانشگاه باید بتواند با استفاده از علم، مدل ساخته و سپس آن مدل تجاری شود. 
وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری ماحصل دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هستند، اظهارامیدواری کرد: به جایی برسیم تا تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، کاربردی و فناورانه شوند.   ابراهیم‌پور با بیان اینکه اگر سه نهاد دولت، بخش خصوصی و نهادهای مدنی کنار هم به خوبی پیوند بخورند، توسعه آفرین خواهند بود، تصریح کرد: اکنون دولت وجود دارد، ولی خلاء اساسی ما بخش خصوصی و در ادامه نهادهای مدنی هستند. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در برنامه‌ها و جلسات آتی سعی ما بر این خواهد بود که بخش خصوصی را وارد میدان کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم مجمع خیرین علم و فناوری را در استان ایجاد کنیم و این مجمع متشکل از سرمایه‌گذاران و خیرینی خواهد بود که با سرمایه‌ای که در دست دارند، بتوانند از ایده‌ها حمایت کنند. 
وی همچنین با اشاره به جزئیات برگزاری رویداد شتاب با محوریت کشاورزی، افزود: در این رویداد 112 نفر شرکت‌کننده داشتیم که 37 ایده مطرح شد و از این 37 ایده، 18 ایده مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا 20 ایده دفاع شد در رای گیری مشاوران و منتوران قرار گرفت که از میان آنها پنج ایده برتر انتخاب شد که این ایده‌ها در پارک علم و فناوری مستقر خواهند شد.   ابراهیم‌پور ادامه داد: 15 ایده بعدی نیز می‌توانند بعد از طی مراحل داوری در مراکز رشد و پارک علم و فناوری مستقر شوند. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از برنامه‌ریزی برای تشکیل بانک اطلاعاتی ایده در استان خبر داد. 
بهروز رزمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل نیز با بیان اینکه امروز نسل سوم و چهارم همراه اول در تمامی شهرستان‌های استان پوشش دارد، گفت: تا به امروز 830 روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار است و تا پایان سال نیز 530 روستا به این تعداد اضافه خواهد شد. 
وی با بیان اینکه ایده‌های ارائه شده در استارت آپ‌ها قابل حمایت و پشتیبانی هستند، افزود: با تصویب معاونت نوآوری وزارت ارتباطات، می‌توانیم برای طرح‌های با موضوعات اپلیکیشن‌های بومی تا 15 میلیون تومان با نرخ 4 درصد و برای طرح‌های نوآورانه تا سقف سه میلیارد تومان با نرخ 4 الی 12 درصد تسهیلات ارائه کنیم.
گفتنی است در این رویداد طرح‌های کبری علیرضایی، محسن پورزارع، یوسف جهاندیده، یوسف شکرگذار و حمیدزاده مقدم به عنوان پنج طرح برتر انتخاب شدند.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.