علی نباتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام تنفس و استراحت چند ساله از سوی سازمان جنگل ها و مراتع برای جنگل های شمال و افزایش چند برابری قیمت چوب آلات صنعتی مورد استفاده کارخانه ها و کارگاه های چوب ، فعالیت قاچاقچیان چوب آلات جنگلی برای قطع مخفیانه درختان جنگل های خارج از شمال کشور افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: هرگونه اقدام به قطع درختان جنگلی این شهرستان و همچنین قاچاق چوب مربوط به جنگل های سایر مناطق کشور و ترانزیت آن از خلخال ممنوع بوده و ماموران انتظامی ، یگان حفاظت منابع طبیعی و جنگلداری ،مسئولان تعزیرات حکومتی و اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال باید نسبت به جلوگیری از قاچاق چوب و برخورد با افراد متخلف در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.
او گفت: وضعیت فعلی پیش آمده احتمال سودجویی افراد متخلف را برای قطع و فروش درختان جنگل های منطقه افزایش داده ولی همکاری مردم در پیشگیری از قاچاق چوب و حفظ منابع خدادادی جنگل های منطقه به مسئولان کمک خواهد کرد.
نباتی بیان کرد: با هدف حفظ باغ های میوه و پیشگیری از قطع و قاچاق چوب درختان کهنسال گردو در باغ های گردو ، حمل چوب این درختان و خروج آن از شهرستان نیز مستلزم داشتن مجوز از اداره منابع طبیعی بوده و در غیر این صورت محموله توقیف می شود.
دادستان خلخال همچنین با اشاره به راه اندازی دوباره کارخانه نئوپان این شهرستان و ضرورت تامین چوب و هیزم این واحد صنعتی همکاری باغداران منطقه برای فروش چوب درختان غیرمثمر باغ ها به نرخ مصوب به این کارخانه را ضروری دانست.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، بیش از 80 درصد از جنگل های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.