عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: با توجه به تورم ایجاد شده در کشور بانک‌ها موظف شدند در پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
 حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: براساس مصوبه جلسه قبلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ما تمام موانع پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها را به واحدهای تولیدی مورد بررسی و احصاء قرار دادیم تا در یک جمع‌بندی نهایی به صورت ملی درصدد رفع این معایب و مشکلات باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط مجود آنچه که واحدهای تولیدی را رنج می‌دهد کمبود نقدینگی و افزایش قیمت ارز در ماه‌های اخیر است که ما در نشستی که با وزیر اقتصاد و صمت داشتیم براساس مصوبه هیئت دولت از آنها خواستیم تا بخشنامه‌های تسهیل‌گر جدید را در حمایت از واحدهای تولیدی به استان‌ها ابلاغ کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: با ابلاغ این بخشنامه‌ها تا 85 درصد مشکلات واحدهای تولیدی برطرف خواهد شد و بانک‌ها با پذیرش تضامین مربوط به محل اجرای طرح و اسناد مربوطه نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهند کرد.
پیرموذن افزود: سیستم بانکی 7 مورد از وثایق تعیین شده را مورد پذیرش قرار خواهند داد تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی بیان کرد: همچنین قرار است بانک‌ها با توجه به تورم موجود و نیاز واحدهای تولیدی به تسهیلات بیشتر ارزیابی‌ مجدد را از واحدهای فعال انجام دهند تا زمینه تزریق تسهیلات سرمایه در گردش برای آنها فراهم آید.  
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل در ادامه به افزایش سطح اختیارات سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: قرار است با توه به افزایش قیمت ارز در پرداخت تسهیلات تا سه برابر تزریق منابع را از سوی بانک‌ها شاهد باشیم که در استان نیز برای واحدهای تولیدی مشکل‌دار این سیاست جدید اعمال خواهد شد.
پیرموذن از الزام بانک‌ها برای پذیرش واحدهای مسکونی روستایی به عنوان سند و وثیقه مورد نظر خبر داد و بیان کرد: در زمینه تمدید و استمهال تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم که امیدواریم با همکاری بانک‌ها امکان پرداخت مجدد تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی فراهم آید.
وی ضرورت اطلاع‌رسانی در مورد بند«و» تبصره بودجه 97 را یادآور شد و تصریح کرد: بعد از گذشت 10 ماه از سال بانک‌ها هنوز منتظر دستورالعمل ابلاغی در این زمینه هستند در حالی که باید نسبت به تقسیط مجدد بدهی واحدهای تولیدی و بخشودگی جرایم اقدام کنند که در دو ماه پایانی سال انتظار می‌رود به سرعت این کار به انجام برسد.  
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل همچنین به قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی اشاره و خاطرنشان کرد: در هفت مورد از کالاهای صادراتی که با بیشترین آمار از طریق گمرک و در حوزه صادرات روبرو هستند قرار شده قیمت‌گذاری جدید براساس وضعیت اقتصادی کشورمان انجام شده و به نوعی به استان‌ها ابلاغ شود.
پیرموذن همچنین به بازدید جمعی از اعضای اتاق ایران از کشور سوریه و شناخت بازارها و ظرفیت صادرات کالا به این کشور اشاره و اظهار کرد: ما در این سفر ضمن دیدار با مسئولان دمشق و حلب سعی کردیم از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی این دو شهر بازدید کرده و ظرفیت‌های صادراتی به این کشور را با کمک بخش خصوصی شناسایی کنیم.
وی گفت: به زودی هیئت اقتصادی از کشورمان به سوریه اعزام خواهند شد که امیدواریم قبل از پایان سال این اتفاق بیفتد تا با توجه به شرایط آرامشی که به سوریه بازگشته بتوانیم به تقویت حوزه صادرات و تجارت با این کشور اقدام کنیم که در این زمینه سعی‌مان بر راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در کشور سوریه است.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به جایگاه استان اردبیل در تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه توسعه صنایع تبدیلی و همچنین رونق بخش گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه 70 درصد تسهیلات اعطایی در استان به بخش کشاورزی بوده ضرورت داررد همچنان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادران این محصولات مورد توجه جدی قرار گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.