به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: این اراضی به مساحت 2 هزار و 782 هکتار بوده و در جریان این پرونده با یک هزار و 556 متهم برخورد قضایی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در این مدت چهار هزار و 320 فقره نیز اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته و از 616 مورد قلع و قمع اراضی ملی و مناطق جنگلی جلوگیری شده است.
خدادادی گفت: با اجرای 555 مورد حکم قضایی سه هزار و 202 هکتار از اراضی اعاده شده و پنج هزار هکتار از سند های این اراضی نیز تثبیت شده است.
وی ارزش اراضی اعاده شده را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 250 میلیون تومان نیز جریمه از متهمان در این خصوص اخذ شده است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم در این جلسه با تاکید بر جلوگیری مسوولان مربوطه از ساخت و ساز در حاشیه روستاها گفت: این ساخت و ساز ها علاوه بر وارد آوردن خسارت به مردم باعث بروز مشکل در اجرای طرح کاداستر شهری می شود.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: در صورت ساخت و ساز و تخریب بعد از احداث عواقب اجتماعی و ایجاد مشکل در کاربری های اراضی ملی از جمله کشاورزی ایجاد می شود.
وی با تاکید بر نظارت دقیق دستگاه های متولی بر حفظ اراضی ملی و اراضی با کاربری کشاورزی در حاشیه روستاها گفت: ساخت و ساز در حاشیه روستاها در آینده نه چندان دور طرح های هادی روستایی را نیز دچار مشکل می کند.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.