سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بیله سوار مغان افزود: هیچگونه خصومت و تقابلی با همسایگان خود نداریم که نیاز به دیوار کشی داشته باشیم ، مرزهای ایران بویژه با جمهوری آذربایجان مرزهای دوستی و همدلی و تفاهم است.
وی بیان کرد: نشست های مشترک بین مرزبانان دو کشور نیز بیشتر برای هماهنگی اموری است که پیوندهای دوستانه بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان را تعمیق بخشد و این دیدارها به صورت برنامه ریزی شده انجام شده و نتایج مثبتی نیز تاکنون در پی داشته است.
سردار رضایی با بیان اینکه در راستای تعمیق هر چه بیشتر روابط و پیوندهای برادرانه دو کشور قرار است جشن نوروز سال 98 به صورت مشترک و با حضور مرزنشینان ، عشایر، مسئولان ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی برگزار شود افزود: این نشست نیز با هدف هماهنگی و تعیین نقطه برگزاری این جشن بزرگ ترتیب داده شده است.
وی اضافه کرد: تعامل و هماهنگی بین دو کشور در تمام سطوح مثال زدنی است و مسئولان دو کشور بدنبال استفاده مرزنشینان دو طرف از فرصت های پیش آمده برای تعمیق هر چه بیشتر روابط هستند.
ژنرال الچین قلی اف، فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز گفت: این نشست ها و نتایج مثبت آن نمونه و الگویی در مناسبات دوستانه بین دو کشور است و دیگر کشورها نیز می توانند آن را بعنوان مدلی موفق از یک رابطه مناسب بین همسایگان مورد استفاده قرار دهند.
او افزود: مایه خوشحالی است که امروز در مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان تعامل نه تنها بین مرزبانان بلکه بین مرزنشینان در تمام عرصه ها در نهایت صمیمیت وجود داشته و شهروندان دو کشور به هم علاقمند هستند.
قلی اف اضافه کرد: در سال میلادی گذشته فعالیت مرزها و گمرکات ایران و آذربایجان در شهرهای آستارا و بیله سوار شبانه روزی شده و این امر موجب افزایش تردد مسافران تا 33 درصد و خودروها بین 35 تا 38 درصد شده است.
وی اضافه کرد: امنیت پایداری در مرزهای دو کشور حاکم بوده و مناسبات دوستانه باعث افزایش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ها بین دو طرف نیز شده است.
فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان گفت: به خود می بالم که کشورم با یک کشور مسلمان و دوست همسایه و هم مرز است، آذری ها هم اکنون در سایه امنیت و فضای صمیمیت و همدلی با کمال آرامش به ایران سفر می کنند، و در تلاش هستیم تا با برخی تعاملات با طرف ایرانی تردد و مسافرت اتباع دو کشور را تسهیل کنیم.
بیله سوار در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد .
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.